شناسهٔ خبر: 41668838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سلامت و بهداشت در عید قربان؛

انجام سنت حسنه قربانی به صورت غیر حضوری در سطح شهر مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت و بهداشت شهروندان خرید و ذبح دام به صورت غیرحضوری است و از هرگونه عرضه و ذبح دام در سطح شهر جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

مهدی یعقوبی در خصوص نظارت‌ های بهداشتی در عید قربان اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از تجمع، رفت و آمدهای درون شهری و مخاطرات موجود و همچنین دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا استان، هر گونه عرضه و ذبح دام در سطح شهر ممنوع است.
وی افزود: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی مشهد شهروندان می‌توانند دام (قربانی) مورد نظر خود را به صورت تلفنی با شماره تلفن های 33801392-3 و 3-33554330 و یا به صورت اینترنتی به آدرسwww.mashadmeat.ir از موسسه صنعتی گوشت مشهد سفارش دهند.
معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه بنا بر اعلام کشتارگاه صنعتی مشهد، ذبح دام و تحویل آن درب منازل شهروندان رایگان و با نظارت اداره دامپزشکی انجام می شود، بیان کرد: تمامی مراحل ذبح دام و تحویل آن به شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و نیازی به حضور افراد در کشتارگاه نیست
یعقوبی خاطرنشان کرد: لاشه قربانی پس از طی مراحل بهداشتی لازم توسط خودروهای یخچال دار مخصوص حمل گوشت کشتارگاه صنعتی مشهد، تحت نظارت سازمان دامپزشکی درب منزل تحویل خواهد شد.
وی اضافه کرد: ضمن ممانعت از فروش دام در سطح شهر توسط اکیپ های گشتی مشترک شهرداری و دامپزشکی چنانچه تخلفی مبنی بر ذبح دام در سطح شهر صورت پذیرد، لاشه به مراکز صنعتی گوشت تحویل داده می‌شود و پس از ۲۴ ساعت طی شدن مراحل بهداشتی به صاحب آن بازگردانده می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی شهروندان، موضوعات و پیام های بهداشتی با محوریت جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو و ویروس کرونا، به وسیله ۶۰۰ آویز ستونی و 21 عدد بیلبورد در سطح شهر اکران می‌شود، همچنین ۹۵ اکیپ و ۲۲۰ نیروی انضباط شهری به همراه دامپزشک در روز عید قربان گشت زنی خواهند داشت.
یعقوبی گفت: شهروندان می توانند ضمن رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تب کریمه کنگو، هر گونه عرضه یا ذبح دام در سطح معابر را به سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما