شناسهٔ خبر: 41636085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عدم پیشرفت برخی از روستاها ناشی از نبود سکنه در آنها است

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به محرومیت برخی از روستاها در شهرستان دماوند با توجه به نزدیکی پایتخت گفت: عدم پیشرفت برخی از روستاها ناشی از نبود سکنه در آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، مهدی حیدری در حاشیه بازدید از روستاهای تنگه، بولان، دوآب و وردانه از روستاهای بخش مرکزی که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: امروز پیرو برنامه های سلسله بازدیدهای روستایی از برخی روستاهای بخش مرکزی که دارای مشکلات بودند بازدید به عمل آوردیم.

وی با اشاره به مشکل راه های ارتباطی در دو روستای تنگه و بولان ادامه داد:‌ عمده مشکلات این روستاها در راستای گازرسانی، آب شرب، بحث فیبر نوری است که باعث مشکلات ارتباطی شده است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه تلاش می شود تا این مشکلات به صورت جدی برطرف شود گفت: اداره گاز شهرستان دماوند خوشبختانه آمادگی لازم جهت آغاز عملیات گازرسانی را خواهد داشت، همچنین همزمان با آغاز عملیات حفاری و گازرسانی بحث فیبر نوری نیز به این روستاها انجام خواهد شد.

حیدری بیان کرد: در مورد آب شرب با توجه به اینکه این روستاها سال ها مشکل کیفیت آب شرب داشتند و مدیریت آن ها با شورای روستاها بوده به این نتیجه رسیدیم که آبفای شهری مطالعات را در این حوزه آغاز و کیفیت آب این روستاها افزایش یابد.

وی در مورد محرومیت بالای دو روستانی تنگه و بولان تصریح کرد: دلیل محرومیت این روستاها مربوط به سالیان دور است که خوشبختانه در سال های اخیر به این دو روستا رسیدگی شده است؛ ایجاد دهیاری برای این روستاها باعث می شود که در ردیف بودجه دولتی قرار بگیرند که خوشبختانه دهیاری برای این روستاها تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده در این روستاها تخلیه روستا توسط اهالی روستا بوده زیرا اگر روستایی خالی از سکنه شود به سمت محرومیت خواهد رفت و طلب مردمی در این روستاها مشاهده نشده بود که رسیدگی به آن افزایش یابد اما خوشبختانه امروز تلاش می کنیم با ایجاد امکانات مردم را به روستاها بازگردانیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما