شناسهٔ خبر: 41626928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکلات چهار روستای بخش مرکزی دماوند بررسی شد

تهران – ایرنا – مشکلات چهار روستای بخش مرکزی شهرستان دماوند همچون بولان، تنگه، دوآب، وردانه و همچنین محله ساران شهر کیلان با حضور مسئولان شهرستان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جمعی از مسئولان شهرستان دماوند عصر امروز دوشنبه به منظور رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های اهالی روستاهای بولان، تنگه، دوآب، وردانه و همچنین محله ساران شهر کیلان از توابع بخش مرکزی دماوند با حضور در محل روستاها و محله مذکور با اهالی دیدار و گفتگو کردند.

از جمله مشکلات مطرح شده در این دیدارها را می‌توان به موضوعات مربوط به طرح هادی، عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه و نبود شبکه اینترنت و تلویزیون، کمبود آب کشاورزی و شرب، تسریع در عملیات گاز رسانی، مشکلات مربوط به مسیر دسترسی به این روستاها و مشکلات ناشی از فعالیت معادن اشاره کرد.

همچنین زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری، مقاوم سازی بافت فرسوده، بیکاری جوانان، احداث استخر ذخیره آب و رفع اختلافات ناشی از هم مرز بودن با استان سمنان نیز از دیگر مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در این دیدارها بود.

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این دیدار به خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که باید توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود، بر اساس توان موجود و مطابق قانون انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده مصوبات و پیگیری‌ها در حوزه گازرسانی، آب شرب و فیبر نوری بود که با هماهنگی‌های به‌عمل آمده، پیمانکار شرکت گاز آمادگی شروع به کار را دارد و در روزهای آینده نسبت به حفاری عملیات پروژه اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همزمان با عملیات حفاری گاز، بحث فیبر نوری این مناطق نیز انجام خواهد شد و تمام شرایط و امکانات آماده اجرای این دو پروژه است، خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به آب شرب این روستاها که در سنوات اخیر مشکل کیفیت آب شرب را داشته و مدیریت آن نیز با شوراهای روستایی بود، مقرر شد اداره آب و فاضلاب شهری مطالعات خود را در این حوزه آغاز کند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: پس از اتمام بررسی و مطالعات، افزایش کیفیت آب شرب این روستاها در دستور کار قرار گرفته و عمده مشکلات روستاهای مذکور و محله ساران تا چند ماه آینده مرتفع خواهد شد.

رفع محرومیت از چهره روستاهای بولان و تنگه از ابتدای فعالیت دولت آغاز شد

حیدری در خصوص چرایی محرومیت بیش از حد دو روستای تنگه و بولان، تصریح کرد: محرومیت روستاهای تنگه و بولان بحث دیروز و امروز نبوده و مسبوق به سابقه است و در دولت تدبیر و امید نیز بیشترین توجه به این روستاها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افتتاح دهیاری در روستای بولان به منظور قرار گرفتن این روستا در ردیف بودجه دولتی، تعبیه دکل اینترنت در روستای تنگه و همچنین احداث دیوار حائل، زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری در روستای وردانه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این روستاها قلمداد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی را در چهره روستایی به ارمغان آوردیم، اما محرومیت‌ بیش از حد این روستاها سبب شد تا برخی از مشکلات مرتفع نشود، گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات مربوط به اهالی بوده که در سنوات اخیر و قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدام به تخلیه روستا نمودند و در طی این سال‌ها هم خود را صرف بازگشت و مهاجرت معکوس این افراد نمودیم.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: خالی از سکنه شدن روستاها سبب سوق پیدا کردن به سمت محرومیت می‌شود؛ در دیدارهای صورت گرفته طلب مردمی و سکونتی را مشاهده نکردیم تا مسئولان بیش از گذشته به این روستاها امکانات دهند.

وی با بیان اینکه حجم مطالبات و نیازها اعتبار ویژه‌ای را می‌طلبد و امیدواریم که با کمک مردم و حضورشان در روستا این امر مهم تحقق یابد، افزود: علی ایحال، با توجه به شرایط موجود اقداماتی آغاز شده و آمادگی لازم به منظور محرومیت‌زدایی روستاهای تنگه و بولان وجود دارد.

اجرای ۶۰۰ طرح و اشتغال دوهزار نفر تا تیرماه سال آینده

سیداحمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت‌: با همکاری ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۶۰۰ طرح با ظرفیت اشتغال ۲۰۰۰ نفر تا تیرماه سال آینده در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما حفظ جمعیت روستاها است تا زمینه توسعه روستایی فراهم شود.

نظر شما