شناسهٔ خبر: 41626421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

قالیباف خطاب به بذرپاش:

هر چه بود گذشت؛ از امروز عمل شما مهم است

صاحب‌خبر -

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات خطاب به مهرداد بذرپاش گفت: «هر چه بود گذشت؛ از امروز عمل شما مهم است. مردم بر اساس عمل شما قضاوت می‌کنند. شما در عمل ثابت کنید از فرزندان گام دوم انقلاب هستید.»
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دیوان محاسبات گفت: «مجلس یازدهم زمانی شکل گرفت که کشور در شرایط سخت و خاصی قرار داشت و مردم امروز سختی‌های زیادی تحمل می‌کنند. شک نکنید این تحمل از نجابت مردم است و اینکه در سایه نظام اسلامی هستند. مردم در کنار سختی‌ها، توقعاتی از ما دارند.»
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «اولین توقعی که مردم از ما دارند این است که مشکلات را به هم پاس ندهیم، زیرا مردم ما را مجموعه حاکمیتی یکپارچه می‌بینند. مردم از مجموعه کارگزاران نظام باید یک حرف بشنوند و بدانند مسئولان در جمهوری اسلامی در هر قوه‌ای برای حل مشکلات‌ آنان تلاش می‌کنند.»
قالیباف خاطرنشان کرد: «مردم از مجلس انقلابی انتظار دارند و وظیفه ما این است که در این شرایط سخت از کار مردم گره‌گشایی کنیم.» رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات، گفت: «هر چه بود گذشت؛ از امروز عمل شما مهم است. مردم بر اساس عمل شما قضاوت می‌کنند. شما در عمل ثابت کنید از فرزندان گام دوم انقلاب هستید.» او ادامه داد: «مکلف هستم از قانون دفاع و آن را مو به مو اجرا کنم. فرآیند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات بر اساس قانون پیش رفت.»
قالیباف اظهار داشت: «تعداد نامزدها در این دوره بیشتر بود و رقابت جدی مومنانه‌ای شکل گرفت. موظف هستم انتخاب مجلس شورای اسلامی را پاس بدارم و از آن حمایت کنم. ان‌شاء‌الله دو برادر عزیز هم با کار و تلاش‌شان به انتخاب درست مجلس شورای اسلامی صحه بگذارند.» او با بیان اینکه نظارت اولویت اصلی مجلس یازدهم است، گفت: «ما دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت داریم که اولویت ما نظارت است. ما در اجرا دخالتی نداریم، اما وظیفه ذاتی ما نظارت بر اجرای قانون است.»
قالیباف گفت: «کشور ما هم بیش از هر زمانی به این امر نیاز دارد. ما باید از همه ابزارهایمان برای نظارت استفاده کنیم.» رئیس مجلس گفت: «ما باید تلاش مضاعف و ایثارگرانه داشته باشیم. دیوان محاسبات هم باید مجلس را در کنار خود ببیند. امیدواریم رویکرد هوشمندسازی و شفاف‌سازی در تمام قوه مقننه جاری شود؛ چرا که در غیر این‌صورت نمی‌توانیم اثرگذار باشیم.» او اظهار داشت: «اصلاح ساختار بودجه مطالبه صریح رهبری است. تردیدی نیست دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و سازمان برنامه و بودجه می‌توانند در کنار هم اصلاح ساختار بودجه را انجام دهند.»

برچسب‌ها:

نظر شما