شناسهٔ خبر: 41600640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

تکمیل فاز سوم آبرسانی به غیزانیه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: تکمیل فاز سوم آبرسانی به بخش غیزانیه تا ۵۰ روز آینده به طول ۳۰ کیلومتر انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: از ابتدای امسال، بحث آب شرب روستا‌های غیزانیه بزرگ یک معضل اجتماعی ایجاد کرده که با بررسی‌های صورت‌گرفته در قالب فاز اول و دوم بخش عمده‌ای از کار انجام شد.

او با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر در قالب ۷۷ روستا ساکن این بخش هستند که مشکل آب شرب داشتند، افزود: براساس اعلام استانداری با اجرای ۲ فاز نخست، ۵۰ درصد مشکل رفع گردید.

سردار محمد با اشاره به اینکه برای این خط لوله، لوله پلی‌اتیلن با قطر ۴۰۰ و ۳۱۵ میلیمتر نیاز است که به علت نبود منابع مالی کافی، با همکاری بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم منابع و تجهیزات مورد نیاز تامین شده است، بیان داشت: از امروز تا ۵۰ روز آینده اجرای خط لوله ۳۰ کیلومتری که خط اصلی انتقال آب است تکمیل خواهد شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فاز سوم آبرسانی به غیزانیه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: فاز اول آبرسانی به بخش غیزانیه حدود ۴۰ روز قبل به بهره برداری رسید و ۳۳ روستا از آب شرب سالم به صورت پایدار، ۲۴ ساعته و ۱۲ ساعته بهره‌مند شدند.

او افزود: فاز دوم این پروژه عظیم آبرسانی به این بخش بلافاصله پس از افتتاح فاز اول آغاز گردید و از ۲۸ کیلومتر خط لوله از صفیره تا نزهه به طول ۱۸ کیلومتر انجام شده است و امیدواریم تا پایان مردادماه امسال بتوانیم این فاز را هم به بهره برداری برسانیم و مشکل تامین آب حدود ۵۵ روستا به طور کامل رفع خواهد شد.

شریعتی با اشاره به اینکه فاز سوم این پروژه با کمک قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مستضعفان آغاز شده است، بیان داشت: تلاش می‌کنیم تا یک ماه یا ۴۵ روز آینده آن را به بهره برداری برسانیم تا ۸۵ روستای بخش غیزانیه از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شوند و مشکل آب اهالی به طور کامل رفع گردد.

انتهای پیام/گ

نظر شما