شناسهٔ خبر: 41600023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد

تعطیلی ادارات خوزستان در روز دوشنبه/ مراسم‌های محرم و روز عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

شریعتی با اشاره به اینکه مراسم محرم و روز عرفه با انجام پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود گفت: با توجه به اینکه فردا هوای استان به بالای 50 درجه می‌رسد تصمیم بر این شد ادارات و بانک‌های استان تعطیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (یکشنبه 5 مرداد) در حاشیه نشست استانی مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا اظهار کرد: تعداد موارد مثبت، بستری و فوتی‌های بیماری کرونا طی ۲۴ روز گذشته در خوزستان کاهش پیدا کرده است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان پیک بیماری کرونا را رد کرده ولی تعداد بیمارانی که در آی سی یو بستری هستند نسبت به مبتلایان زیاد است افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را به‌صورت جدی رعایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم در‌ تجمعات، مراسم‌های ترحیم و عروسی شرکت‌ نکنند تا روند ابتلا به کرونا همچنان نزولی باشد اضافه کرد: شرایط نزولی که استان به سمت آن حرکت می‌کند ناپایدار است.

 

شریعتی با بیان اینکه اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند و از ماسک استفاده نکنند پیک بیماری و به‌دنبال آن افزایش تعداد مبتلایان را‌ خواهیم داشت تصریح کرد: مراسم محرم و روز عرفه نیز با انجام پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت برنامه‌ریزی شده اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها فردا دمای هوا به‌صورت قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود و در 18 شهرستان دمای بالا 50 درجه و در 6 شهرستان دما بالای 49 درجه را تجربه خواهیم کرد اذعان داشت: طبق پیش‌بینی‌های مسئولان برق استان و کشور فردا رکورد پیک‌ مصرف برق شکسته می‌شود و با توجه به شرایط استان و کشور امکان خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده، وجود دارد.

 

استاندار خوزستان در پایان یاد آور شد: برای جلوگیری از فشار زیاد به سیستم برق استان و کشور و فروپاشی آن فردا (دوشنبه 6 مرداد) کلیه ادارات و بانک‌های خوزستان تعطیل شد تا شرایط پایدارتری در برق استان و کشور حاکم داشته باشیم.

 

لازم به ذکر است، پیش از این بنا بود فردا (دوشنبه 6 مرداد) ادارات و بانک‌های استان از ساعت 6:30 تا 11 فعال باشند که با توجه به تصمیم جدید تعطیل شد.

 

همچنین روزهای (سه‌شنبه و چهارشنبه 7 و 8 مرداد) نیز کلیه ادارات و بانک‌های استان به دلیل افزایش دمای هوا تعطیل هستند. ادارات و بانک‌های استان روزهای (شنبه و یکشنبه 4 و 5 مرداد) نیز تا ساعت 12 فعال بود.

 

پایان پیام/72

نظر شما