شناسهٔ خبر: 41598187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار عنوان کرد:

دوشنبه، پیک مصرف برق در کشور / تعطیلی برای جلوگیری از خاموشی خوزستان

دلال آلبوشهبازی

استاندار خوزستان با اشاره به وقوع پیک مصرف برق در کشور و خوزستان در روز دوشنبه گفت: با توجه به گرما و رطوبت خوزستان، امکان خاموشی‌های دوره‌ای وجود ندارد و از آنجا که با پیک مصرف برق فاصله زیادی نداریم، طبق نظر کارشناسان خوزستان، ادارات و بانک‌ها در روز دوشنبه تعطیل اعلام شدند تا شرایط پایدارتری از نظر برق داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شریعتی در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۵ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در بیش از ۲۰ روز اخیر شرایط بیماری در خوزستان در همه شاخـص‌ها رو به کاهش بوده است و به نظر می‌رسد از پیک عبور کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته هنوز تعداد بیماران بستری در ICU نسبتا زیاد است که باید این موارد کاهش یابند و بیماران بهبود پیدا کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همچنان روند بیماری رو به نزول باشد و تعداد بیماران بستری کاهش بیشتری یابد.

وی تصریح کرد: علیرغم حرکت به سمت شرایط مناسب، این شرایط ناپایدار است و اگر مردم کمتر از ماسک استفاده کنند یا در مراسمات شرکت کنند، مجددا به وضعیت قبل برمی‌گردیم.

شریعتی گفت: مراسم محرم و روز عرفه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد تا هم مراسم مذهبی و مسائل معیشتی و اجتماعی انجام و هم بیماری کنترل شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی، فردا دوشنبه در استان خوزستان افزایش قابل ملاحظه دما را خواهیم داشت و دمای بیش از ۱۸ شهرستان به بالای ۵۰ درجه خواهد رسید و دمای شش شهرستان نیز به بالای ۴۹ درجه می‌رسد. همچنین طبق پیش‌بینی مسئولان برق، فردا پیک مصرف برق را در کشور و در خوزستان خواهیم داشت بنابراین ممکن است خاموشی‌های با برنامه‌ریزی اعمال شود.

وی افزود: با توجه به گرما و رطوبت خوزستان، امکان خاموشی‌های دوره‌ای وجود ندارد و بنابراین با توجه به اینکه با پیک مصرف برق فاصله زیادی نداریم، طبق نظر کارشناسان خوزستان، ادارات و بانک‌ها در روز دوشنبه تعطیل اعلام شدند تا شرایط پایدارتری از نظر برق داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما