شناسهٔ خبر: 41578810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم مهم‌ترین اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و تلاش برای کسب رضایتمندی مردم مهمترین اصل و معیار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر عتباتی در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه قضایی بخش انگوت فلسفه وجودی منصب و پست را خدمت به نظام دانست و اظهار کرد: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و تلاش برای کسب رضایتمندی مردم مهمترین اصل و معیار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه ما مکلف هستیم بر حول و محور این اصل حرکت کنیم.

وی حفظ امنیت، احقاق حق، تظلم خواهی را از مهمترین رسالت‌های قوه قضائیه برشمرد و افزود: مسلما تحقق این امر در سایه انسجام، همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و نهادها بیش از پیش محقق می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه به لزوم تقویت استفاده از خدمات الکترونیک قضایی، توجه جدی به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، اهتمام به حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی به‌منظور رونق تولید و اشتغال در منطقه و نیز لزوم اجرای قانون حد نگار به‌منظور کاهش اختلافات مربوط به اراضی تاکید کرد.

تاثیر نهادینه شدن عدالت در حوزه‌های مختلف در جامعه

عتباتی در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان بیله سوار نیز با اشاره به جایگاه قضا و قضاوت و اهمیت آن در جامعه گفت: اگر عدالت در جامعه نهادینه شود، مسلماً تاثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز نمود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مرزی بودن شهرستان بیله سوار بر مولفه‌های تاثیرگذاری آن در سطح ملی و منطقه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: وجود گمرک، ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال این منطقه است، بنابراین مسائل و موضوعات مرتبط با آن باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

لزوم تقویت سامانه‌های نظارتی در گمرک بیله سوار

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: تقویت سامانه‌های نظارتی و تقویت عوامل انسانی به منظور مقابله با قاچاق کالا و ارز در راستای رونق اشتغال از مهمترین مولفه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه  بر لزوم ارتقاء امنیت مرزی و استمرار و تداوم مبارزه  جدی و قاطعانه با مواد مخدر و مشروبات الکی تأکید کرد و بیان داشت: دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با هرگونه مظاهر فساد در حوزه‌های مختلف به شدت برخورد می‌کند.

گفتنی است؛ در حاشیه مراسمات تکریم و معارفه در شمال استان جلسه فوق العاده کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان در محل شرکت ملی  کشت و صنعت و دامپروری پارس  برگزار شد.

ناصر عتباتی در حاشیه این جلسه از قسمت‌های مختلف این شرکت بازدید نمود و سپس جلسه فوق‌العاده کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع در استان جهت رفع مشکلات این شرکت خصوصاً رفع مشکلات اسناد مالکیت و ... برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از شهرک گلخانه‌ای یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری پارس آباد مغان بازدید و از نزدیک در روند پیشرفت این پروژه عظیم که باعث ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان این خطه خواهد شد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس در آئین تکریم و معارفه در شمال استان اردبیل، روح الله عدلی به‌عنوان رئیس جدید حوزه قضایی بخش انگوت و اکبر نوری به‌عنوان رئیس جدید دادگستری بیله سوار معرفی و قاضی سید شاکر موسوی نیز مستشار دادگاه‌های تجدید نظر منصوب شد.

انتهای پیام/3463/

نظر شما