شناسهٔ خبر: 41578803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرواز اورژانس هوایی جهرم منوط به مجوز سازمان هواپیمایی کشور است

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ جهرم گفت: بالگرد جهرم برای انجام عملیات هوایی، نیاز به مجوز فنی سازمان هواپیمایی کشوری و ابلاغ آن به شرکت هلی‌کوپتری ایران دارد که با وجود تایید شفاهی هنوز به این شرکت ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از جهرم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، محمدرضا خوشرو با اشاره به نبود پرواز بالگرد اورژانس در آسمان شهرستان از ۱۴ خرداد امسال تاکنون، اظهار داشت: پیشتر بالگرد جهرم بر اساس تست دوره‌ای نیاز به تعویض قطعه داشت که طبق روال قانونی تعویض قطعه برای آن انجام گرفت و برای انجام عملیات هوایی، نیاز به مجوز فنی سازمان هواپیمایی کشوری و ابلاغ آن به شرکت هلی‌کوپتری ایران داشت که با وجود تایید شفاهی هنوز به این شرکت ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: براساس گزارش شفاهی مسئول پایگاه امداد هوایی علاوه بر این مسئله و طبق نظر مهندس پرواز، مشکلات فنی دیگری هم وجود دارد که در شرایط فعلی تحریم، زمان انتظار تا پرواز مجدد بالگرد طولانی‌تر خواهد شد، باید امیدوار بود که  نیاز به تعویض قطعات دیگری نباشد.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ جهرم با بیان این مطلب که هیچ مشکلی از نظر وجود خلبان جهت ادامه پروازها وجود ندارد، گفت: به محض بر طرف شدن مشکل  مجوز فنی و برطرف شدن شدن نواقص دیگر، خلبان در پایگاه برای انجام عملیات حضور پیدا خواهد کرد.

خوشرو اظهار کرد: دانشگاه جهرم با جبران کمبود منابع تخصیص یافته به پایگاه امداد هوایی در زمره دانشگاه‌های  پیشتاز در پرداخت مطالبات شرکت طرف قرارداد تا پایان سال ۹۸ بوده است و این امرمهم در شرایطی محقق شده که بعضی از دانشگاه‌ها مطالبات شش ماهه دوم سال گذشته را تا کنون پرداخت نکرده‌اند.

براساس گزارش مسئول امداد هوایی سازمان اورژانس کشور و با پیگیری مستمر، سعی شده اعتبار لازم برای پرداخت سه ماهه اول سال ۹۹ به شرکت در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا از این بابت هم مشکلی جهت فعالیت پایگاه‌های امداد هوایی در کشور نباشد.

انتهای پیام/ س

نظر شما