شناسهٔ خبر: 41576848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۰ هزار راس نشخوارکننده کوچک در خمین واکسیناسیون شدند

خمین - ایرنا - رئیس دامپزشکی خمین گفت: ۶۰ هزار راس نشخوار کننده کوچک شامل بز و گوسفند در راستای اجرای طرح واکسیناسیون علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک( پی پی آر) در این شهرستان ایمن سازی شدند.

صاحب‌خبر -

«علی اصغر حمزلو» روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با مشارکت  ۲ تیم خصوصی و تامین  هزینه دولتی، به صورت رایگان  و در مدت یک ماه اجرا شد.
وی اظهارداشت : طرح واکسیناسیون علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک در ۳۰ روستا از توابع خمین که در مجاورت با منطقه حفاظت شده هفتاد قله بودند و در سال گذشته کانون‌های این بیماری در آن‌ها مشاهده شده بود،  اجرا شد.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: ایمن‌سازی دام‌های حاشیه منطقه حفاظت شده هفتاد قله حفاظت از گونه های نادر جانوری را در پی دارد و به همین دلیل  دامپزشکی هرسال اقدام به واکسیناسیون دام‌های در این منطقه علیه طاعون نشخوارکنندگان می‌کند.
حمزه لو افزود: طاعون نشخوارکنندگان بیماری ویروسی با قابلیت واگیری شدید و انتشار سریع است که بیشتر نشخوارکنندگان کوچک شامل گوسفند و بز را مبتلا می‌کند.
وی ادامه داد: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود.
۹ درصد جمعیت دامی استان مرکزی مربوط به خمین است و ۳۸۰ هزار واحد دامی در این شهرستان وجود دارد.

نظر شما