شناسهٔ خبر: 41576765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱ بیمار کرونایی خراسان جنوبی در بخش مراقبت ویژه هستند

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که حال عمومی هفت نفر از آنها مناسب نیست.

صاحب‌خبر -

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار تنفسی در بخش مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند. 

وی افزود: از این تعداد ۸۴ بیمار تست کرونا آنها مثبت شده است و ۲۱ بیمار در بخش مراقبت ویژه هستند. 

افزایش جان‌باختگان در خراسان جنوبی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش موارد فوت ناشی از کرونا در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی فوت شدند.

کارشناسان بهداشتی و متخصصان تاکید دارند که استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است.

براساس آخرین رنگ‌بندی از نظر شیوع کرونا، ۶ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، سه شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست.

روند ابتلا به ویروس کرونا از اواسط خرداد امسال در خراسان جنوبی دوباره صعودی شد و امروز هم در ردیف استان‌های در وضعیت هشدار قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اواخر هفته گذشته گفت: تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بسیار محدود است و در چنین شرایطی پیشگیری از شیوع بیماری و اینکه افراد به سمت بیماری و بخش‌های درمان بستری پیش نروند، بسیار مهم است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: اگر تعداد بیماران بستری بالا برود در ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: امید است با همکاری مردم در آینده نزدیک ۲ تا سه هفته دیگر شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم اما اکنون وضعیت استان نگران کننده است.

وی اظهار داشت: با انجام سه کار ساده استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل شست و شو و ضد عفونی دست‌ها می‌توان تا ۹۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری کرد.

نظر شما