شناسهٔ خبر: 41576479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس صمت: افزایش قیمت در بازار کرمان ناشی از نوسانات نرخ ارز است

کرمان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: متاسفانه گرانی در بازار کرمان مشکلاتی ایجاد کرده و کنترل این گرانی‌ها ناشی از نوسانات نرخ ارز بوده و از کنترل استان خارج است.

صاحب‌خبر -

مهدی حسینی‌نژاد روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به برخورد با گرانفروشان گفت: در حوزه بازار و افزایش قیمت‌ها شرمنده مردم هستیم.

وی اظهار داشت: ۲۵ تیم گشت بازرسی از بازار را برای نظارت بیشتر و جلوگیری و برخورد با متخلفان اقتصادی با همکاری بسیج و سپاه و نیروی انتظامی راه‌اندازی کردیم. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: مشکل عمده بازار کرمان گرانی است و در این زمینه تمرکز خود را به برخورد با احتکارگران و رصد و کنترل مراکز صنفی عمده گذاشتیم.

مشکلی در تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در کرمان وجود ندارد

وی اضافه کرد: در حوزه تولید اقلام بهداشتی مقابله با کرونا با همکاری بسیج، سمن‌ها، اصناف و واحدهای صنعتی تولید ماسک استان را به ۲۰۰ هزار عدد در روز و مواد ضدعفونی‌کننده را به سه هزار لیتر رساندیم.

حسینی‌نژاد افزود: با افزایش تولید اقلام بهداشتی مقابله با کرونا با همکاری سایر ارکان حاکمیتی، اینک مشکلی برای تامین بازار استان کرمان وجود ندارد.

۱۶۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در کرمان مراحل اجرایی را می‌گذرانند

وی با بیان اینکه ۲۸ ابرکارخانه در استان کرمان شکل گرفته عنوان کرد: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با نرخ امروز در حال انجام است.

دبیر شورای معادن استان کرمان افزود: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان افتتاح در کرمان داریم که این طرح‌ها بیشتر در حوزه صنایع فراوری و تبدیل شدن استان به قطب فولادی است. 

وی با اشاره به وضعیت مطلوب استخراج از معادن کرمان در شرایط دشوار کنونی گفت: طبق قانون بخشی از فروش معادن باید به استان برگردد و در زیرساخت‌ها هزینه شود که با تلاش شورای معادن ۲۳۰ میلیارد تومان از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برگرداندیم که با حق قانونی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی استان فاصله دارد.

حسینی‌نژاد ادامه داد: سنوات قبل این آمار به میزان ۱۰۰ میلیون تومان معادل پنج صدم درصد حق قانونی استان جذب شده بود.

وی افزود: همچنین در تلاشیم که بخشی از گردش مالی معادن بزرگ را به بانک‌های استان برگردانیم و از این محل می‌توانیم تسهیلاتی به واحدهای کوچک و متوسط با نرخ سود ارزان قیمت ارائه دهیم.

نظر شما