شناسهٔ خبر: 67454037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از زنجان جا به جا شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از جابه‌جایی بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۲ از مبدا استان به کل کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی روز دوشنبه ضمن تشریح عملکرد هزار روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، افزود: میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی حمل شده از استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۱۲.۶ درصدی داشته است.

این مسئول، اقدامات دیگر این اداره کل را یادآور شد و گفت: افزایش کنترل و نظارت در سطح راه‌ها، کنترل و بازدید از معادن استان به صورت مشترک با پلیس راه، اداره کل صمت، افزایش استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت و قرار دادن سامانه‌ها در اختیار پلیس راه جهت همکاری‌های بیشتر از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

اسماعیلی با اشاره به نقش ارتقای فرهنگ ترافیکی، بیان کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد ۲ هزار راننده بخش حمل و نقل، آموزش‌های لازم را گذراندند و با توجه به شرایط ویژه مدارس حاشیه راه‌ها، ضمن ارتقای ایمنی فیزیکی مدارس، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز و ۲ هزار و ۲۰۰ راکب موتورسوار آموزش‌های لازم ترافیکی را دیدند.

وی مشکل عمده حمل اضافه تناژ در جاده‌ها را مربوط به معادن ذکر کرد که عمدتا بدون سند بارنامه حمل می‌شوند، گفت: اگر موضوع اضافه تناژ حمل بار معادن کنترل شود، عمده مشکل تخریب جاده‌ها و ابنیه راه، حل خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر اصلاح و تسهیلگری در صدور مجوزها، گفت: در استان زنجان پنج مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به بهره‌برداری رسید و ۱۷ موافقت اصولی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صادر شد و در حال حاضر ۲۷ مجتمع نیز در استان در حال بهره‌برداری است.

نظر شما