شناسهٔ خبر: 415507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۱ شهید در بیش از ۷۵۰ حمله اسرائیل به غزه

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی در بیش از ۷۵۰ مورد حمله وحشیانه خود به نوار غزه ۸۱ نفر از مردم بی‌گناه فلسطین را به شهادت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در غزه، شمار شهدای بمباران وحشیانه جنگنده‌های اشغالگران صهیونیست به نوار غزه به 81 شهید از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه تا به این لحظه رسیده است که در این بین 64 نفر از شهدا در آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز دوشنبه گذشته مربوط می‌شود و بیش از 560 نفر هم در این عملیات تاکنون زخمی شده‌اند، که در بین شهدا و زخمیان کودکان خردسال و زنان بی دفاع و افراد سالخورده بسیار زیاد است.

جنگنده‌های دشمن صهیونیست روز گذشته دو جنایت بسیار هولنک و وحشیانه را در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه مرتکب شدند و در این حمله منزل یک خانواده فلسطینی پرجمعیت که به خانواده الحلبی معروف هستند را هدف قرار دادند که باعث شهادت 8 عضو این خانواده شد و بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند همچنین جنگنده‌ها در این منطقه ساحل خان بونس را بمبارن کردند که باعث شهادت 6 شهروند فلسطینی شد و این شش نفر از یک خانواده بودند.

اما روز گذشته در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه حمله به منطقه الحسابنه در اردوگاه النصیرات در مرکز  غزه یک شهروند فلسطینی شهید و همسرش هم زخمی شد و 5 کودک هم زخمی شدند.

همچنین در مرکز غزه یک جوان 27 ساله فلسطینی در حمله راکتی نظامیان صهیونیست به خودروی حامل وی به شهادت رسید، در شمال شرق رفح در جنوب نوار غزه حمله حمله راکتی باعث شهادت یک زن سالخورده و یک کودک فلسطینی شد.

در حمله راکتی به منزل خانواده حمد در شمال نوارغزه دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و در اردوگاه المغازی هم در حمله راکتی جنگنده‌های اسرائیلی یک مادر و کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

در منطقه الشعف در منطقه الشجاعیه در شرق غزه هم یک جوان فلسطینی و دو کودک و مادرشان در حمله راکتی دیگر جنگنده های اسرائیلی به شهادت رسیدند.

در جنوب نوارغزه هم یک دختر 20 ساله فلسطینی  و یک کودک در حمله راکتی جنگنده های اسرائیلی به منزل عبدالغفور در منطقه القراره در حان بونس به شهادت رسیدند.

در اردوگاه النصیرات در مرکز نوارغزه هم یک شهروند فلسطینی و فرزندش به شهادت رسیدند و یک زن سالخورده هم در حمله راکتی جنگنده های اسرائیلی به منزلش ناپدید شده است و جستجوی پیکر وی کماکان ادامه دارد.

در حمله راکتی جنگنده های اسرائیلی به موتورسیکلتی در شمال غزه یک نوجوان فلسطینی شهید و یک فلسطینی دیگر متحمل جراحات بسیار شدیدی شده است.

منابع خبری هم اکنون اعلام کردند که شمار حملات اسرائیل به نوار غزه از مرز 750 مورد فراتر رفته است و در این مدت بیش از 120 منزل مسکونی به صورت صد در صد منهدم شده است و بیش از 400 منزل دیگر هم به صورت جزئی آسیب دیده است.

مقاومت اسلامی فلسطین هم به دور خود حملات موشکی غافلگیرانه خود به بخش های مختلف فلسطین اشغالی را ادامه می‌دهد به گونه‌ای که گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس برای اولین بار منطقه حساس و راهبردی دیمونا را که نیروگاه هسته‌ای دیمونا در ان واقع شده را هدف سه موشک قرار داد و این موشک ها از نوع ام 75 بودند.

همچنین برای دومین بار شهر حیفا را با موشکی از نوع آر 160 هدف قرار داده است و فرودگاه "نیفاتیم" نظامی صهیونیستی را با موشک ام 75 هدف قرار داد، در این مدت گردان های عزالدین قسام شهرک های مهم صهیونیست نشین کریات ملاحی و نتیفوت و مجدل و بئر السبع و دو پایگاه نظامی زیکیم و افوکیم را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار داده است و بیش از 70 فروند موشک به این شهرک‌ها شلیک شده است.

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم به نوبه خود از حمله موشکی به شهر تل آویو اشغالی با چهار فروند موشک از نوع براق 70 خبر داد.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین پایگاه هلافیم نظامی اسرائیلی را در نزدیک الخلیل با پنج فروند موشک هدف قرار داد این گردان‌ها اسدود و یئر السبع و عسقلان و کریات ملاخی و اشکول و کریات جات و نتیفوت را با بیش از 30 فروند موشک میانبرد هدف قرار داده است.

وزارت امنیتی داخلی و امنیت ملی فلسطین هم اعلام کرد مقامات مصری اعلام کرده اند که گذرگاه رفح را از صبح امروز 5 شنبه بازگشایی خواهند کرد، تا زخمیان حملات اسرائیل به نوارغزه موفق به خروج شوند تا در بیمارستان‌های مصر برای درمان بستری شوند و دارو و مستلزمان پزشکی از این گذرگاه به داخل نوارغزه منتقل شود و هیچ امکانات دیگری به نوارغزه وارد نخواهد شد.

در همین راستا عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم اعلام کرد: تمام تلاش ها برای متوقف کردن حملات اسرائیل به شکست انجامیده است.

وی در گفت‌وگو با رادیو فلسطین اعلام کرد: تمام اطلاعات به دست آمده حکایت از این دارد که دشمن صهیونیست می خواهد به این حملات خود ادامه دهد.

هم اکنون منابع مطلع اعلام کردند: یگان های ویژه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال صف آرایی نظامی برای آغاز حمله پیاده نظام و نیروی زمینی به داخل خاک غزه هستند و نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمالی نوارغزه تجمع کرده اند و تانک های این رژیم حالت جنگی به خود گرفته اند ، و نشانه ها از نزدیک بودن موعد آغاز عملیات زمینی دشمن صهیونیست به نوارغزه دارد.

گفتنی است دیروز هم رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به تمام نیروهای نظامی این رژیم دستور آغاز عملیات زمینی را صادر کرده است و تنها ساعت صفر آغاز این عملیات تاکنون صادر نشده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما