شناسهٔ خبر: 414373 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

غزه در خاک و خون؛

آغاز جنگ اشباح، وعده مقاومت‌/‌ هلاکت ۲۵ صهیونیست در حیفا

صاحب‌خبر -
آغاز جنگ اشباح، وعده مقاومت‌/‌ هلاکت ۲۵ صهیونیست در حیفا
به گزارش جهان نیوز، نوار غزه به رغم باریدن ۴۰۰ تن مواد منفجره بر روی آن، نه تنها زانو نزد بلکه نیروهای مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس ثابت کردند قادرند دشمن صهیونیستی را در دو عرصه نظامی و سیاسی غافلگیر و شگفت زده کنند.

بیش از ۵۵۰ مرحله بمباران هوایی در یک روز و نیم و علاوه بر آن حملات توپخانه ای و دریایی از جمله فشارهایی بودند که نتوانست نیروهای مقاومت فلسطین را به پذیرش آتش بس بدون پیش شرط مجبور کند.

بررسی حمله به غزه در شورای امنیت/ احتمال شروع نبرد همه جانبه


به گزارش جهان؛ آنچه که قبلاً سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درباره واکنش نیروهای مقاومت فلسطین به هر تهاجمی گفته بود، اکنون به واقعیت رسیده و موشک‌هایی با بردها و قدرت تخریب باورنکردنی همه فلسطین اشغالی را تهدید می کنند. به همین دلیل با توجه به افزایش برد موشکهای مقاومت و ناامن شدن نیروگاه دیمونا، برخی منابع نزدیک به رژیم صهیونیسیتی پیش بینی کرده اند که اگر در ساعات آینده تلاش‌ها برای برقراری آتش بس موفقیت آمیز نباشد، جنگ خونینی در پیش خواهد بود.

از سوی دیگر مقامات نظامی حماس و جهاد اسلامی اعلام کرده اند که هنوز عملیات "جنگ اشباح" را هنوز کلید نزده اند و مقاومت فلسطین اعلام کرده در صورت ادامه تهاجم رژیم صهیونیستی، با نفوذ کماندوهای مقاومت به پشت خطوط دشمن صهیونیستی، همه محاسبات آنها بر هم خواهد خورد.

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه در جلسه ای، درگیری های موجود میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را بررسی می کند.

عبور موشک‌های مقاومت از تل آویو و هراس ساکنان سرزمن اشغالی

نخستین شگفتی بزرگ صهیونیست ها در حالی رقم خورد که تصور نمی کردند در روز اول جنگ موشک های شلیک شده از سوی نیروهای مقاومت فلسطین به تل آویو و حتی بعد از آن برسد. عملیات نفوذ به پایگاه دریایی زیکیم و پایگاه کرم شالوم در مثلث مرزی با مصر به رغم آنکه صهیونیست ها به آن اعتراف کرده اند، اما هنوز این تغییر راهبردی نیروهای مقاومت را نمی توانند باور و هضم کنند. نیروهای اشغالگر صهیونیست اعلام کردند که دو نیروی مقاومت فلسطینی هنگام تلاش برای رسیدن به پایگاه زیکیم از طریق دریا به شهادت رسیده اند.

در همین حال نیروهای مقاومت اعلام کرده اند که دو نیروی مقاومت موفق شدند به داخل این پایگاه به رغم تدابیر شدید امنیتی نفوذ کنند. همچنین بر اثر اصابت موشک به کارخانه مواد شیمیایی در سرزمین‌های اشغالی ۲۵ صهیونیست، به هلاکت رسیدند. مقامات محلی حیفا بعد از واقعه دستور تخلیه شهر را داده اند.

با این حال کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل تنها به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن شمار دیگری از صهیونیست‌ها در حمله موشکی مقاومت اسلامی حماس به تل آویو اذعان کرد که این نیز در نوع خود اولین بار است.

همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد: غزه سه راکت به سوی دیمونا شلیک شده که دو فروند راکت به فضای باز نزدیک نیروگاه اصابت کرده و موشک سوم را سامانه دفاعی گنبد آهنین رهگیری و از اصابت آن جلوگیری کرده است.

موشک‌های سوری در دستان مقاومت فلسطین


شگفتی بزرگتر صهیونیست‌ها دیروز (چهارشنبه) رقم خورد؛ زمانی که دریافتند ده‌ها موشک ام ۳۰۲ ساخت سوریه در زرادخانه نیروهای مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس وجود دارد.

ناظران بین المللی تصور می کردند که پس از حمله گسترده تروریست‌ها به سوریه در چند سال گذشته، بشار اسد و دولت‌ش اولویت حمایت از فلسطین را به فراموشی سپرده اند. از طرف دیگر صهیونیست‌ها که ابتدا امکان هدف قرار گرفته شدن حیفا با موشک های مقاومت فلسطین را مسخره و گزافه گویی می‌خواندند، مجبور شدند اعلام کنند که موشک ها در سواحل الکرمل، قیساریا و زخرون یعقوب فرود آمده اند.

مقامات امنیتی صهیونیست‌ها همچنین مدعی شده‌اند که پس از گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس، گروهان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بزرگترین زرادخانه موشکی بویژه با الگوگیری از موشک فجر ایرانی و ام ۳۰۲ سوری را در اختیار دارند.

حمله به نیروگاه هسته‌ای دیمونا پاسخی به حمله به نیروگاه غزه


در صحنه میدانی، رژیم صهیونیستی با یک چالش دیگر نیز رو به رو شد. رژیم اشغالگر قدس که در سال‌های اخیر بارها به تنها نیروگاه تولید برق غزه حمله کرد بود و در آخرین اقدام نیز با درخواست مقامات وزارت جنگ ورود سوخت برای تولید انرژی در نوار غزه ممنوع شده بود، حالا نیروگاه هسته ای خود را در تیررس موشک‌های مقاومت می‌بیند.

بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها، در دو روز گذشته، ۷ فروند موشک ام ۳۰۲ با بردی بیش از ۱۵۰ کیلومتر در اطراف نیروگاه هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب فرود آمده‌اند. این حمله، ارتش صهیونیستی را پس از اصابت چند موشک در اطراف نیروگاه هسته ای مجبور کرد تا سکوهای مخفی موشکی گنبد آهنین را برای اولین بار در حمایت از دیمونا را آشکار کند.

حمله به نیروگاه غزه، یکی از متداو‌‌‌ل‌ترین رفتارهای ضدبشری اسرائیل

موشک های مقاومت و هراس در سرزمین های اشغالی


گستره حملات نیروهای مقاومت فلسطین و دایره اهداف آنها از جمله دیمونا، تل آویو، حیفا، شهرک های اطراف غزه، عسقلان، بئرالسبع، اسدود، عمیق حیفر، هشارون، السهل الساحلی، بیت شمیش، القدس و الخضیره، هنوز برای رژیم صهیونیستی باور کردنی نیست و شبکه های مختلف تلویزیونی این رژیم با حضور کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی در حال بررسی و تجزیه و تحلیل آن هستند.

پلیس صهیونیستی از ساکنان همه شهرها و روستاها و شهرک های صهیونیست نشین خواسته است که به پناهگاه های عمومی بروند و برای شرایطی بسیار سخت و غیرقابل پیش بینی در صورت ادامه جنگ آماده شوند.

شگفتی های دشمن صهیونیستی تنها در تعداد و نوع موشک ها و دایره اهدافی که مورد حمله نیروهای مقاومت فلسطین از جمله جهاد اسلامی و حماس قرار گرفته خلاصه نمی شود، بلکه مقامات ارشد نظامی کنونی و بازنشسته صهیونیست مجبور شدند به وجود یک خلاء امنیتی بزرگ اعتراف کنند.

حمله گسترده همزمان با استفاده از دهها موشک که برای نخستین بار توسط شاخه های نظامی حماس و جهاد اسلامی صورت گرفت، ادعای نفوذ ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست ها را بار دیگر زیر سؤال برد.

ارتش صهیونیستی ۷ طرح گنبد آهنین را در مرزهای با سوریه و لبنان و همچنین نزدیک ایلات، نزدیک کرانه باختری و اطراف غزه اجرا کرده اما اکنون هیچ اطمینانی به آنها وجود ندارد.

هراس ساکنان سرزمین‌های اشغال شده از موشک‌های مقاومت

محافل رسانه ای و سیاسی صهیونیستی اعتراف کرده اند که به رغم حملات گسترده هوایی، دریایی و توپخانه ای ارتش صهیونیستی، هیچیک از اهداف این رژیم تحقق نیافته و ملت فلسطین در غزه به رغم تقدیم ده‌ها شهید و زخمی استوار و مقاوم ایستاده است.

تعداد قربانیان فلسطینی در نوار غزه در دور روز نخست جنگ از مرز ۵۵ شهید و ۵۰۰ زخمی گذشته است و یک فرمانده ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که در این دو روز، ویرانی‌های غزه و خانه های منهدم شده از کل عملیات گذشته این رژیم علیه غزه بیشتر بوده است.

نظر شما