شناسهٔ خبر: 41547451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

القدس العربی: امارات در پی نابودی رؤیای ملت فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل است

یک روزنامه فرامنطقه‌ای ضمن انتقاد از تلاشهای ابوظبی برای جلوگیری از همگرایی گروه‌های فلسطینی، تأکید کرد، اقدامات امارات، همدستی خبیثانه علیه ملت فلسطین است، نه فقط علیه رهبران سیاسی این کشور.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جبریل الرجوب» دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح اخیرا بدون اشاره به نام امارات عربی متحده، گفت که یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس در تلاش است تا بین فتح و جنبش حماس، همگرایی صورت نگیرد.

الرجوب گفت که هواپیماهای این کشور حاشیه خلیج فارس که «اخیرا به بهانه کمک به مردم فلسطین در فرودگاه بن گوریون [رژیم صهیونیستی] به زمین نشست، از فضای مثبت بین دو جنبش خشمگین است و تلاش می‌کند که این تلاشها راه به جایی نبرد».

امارات اخیرا از طریق فرودگاه بن گوریون، به بهانه کمک به مردم فلسطین، تجهیزات پزشکی وارد اراضی اشغالی کرد که ملت فلسطین این کمکها را رد و تأکید کردند که نمی‌پذیرند این کمک‌ها به مثابه پلی برای عاد‌ی‌سازی روابط امارات و اسرائیل باشد (جزئیات بیشتر).

روزنامه القدس العربی به نقش امارات در تخریب روابط بین دو جنبش فلسطینی مذکور پرداخت و نوشت، خشم امارات از آشتی گروههای فلسطینی، به خاطر افکار این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش این روزنامه، «آشتی ملی» هدف راهبردی گروههای فلسطینی است که با خطرات و مشکلات بسیاری روبرو هستند؛ به ویژه که این خطرات پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دستور وی به سفیر این کشور در اراضی اشغالی و «جرد کوشنر» دامادش برای «حل مسئله فلسطین»، افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، فتح و حماس با وجود مخاطرات بسیاری که با آن روبرو هستند، عملا به مصالحه مورد نظر خود دست نیافته‌اند و فقط توافق کرده‌اند که یک همایش سیاسی در غزه برگزار کنند. این نخستین گام در مسیری است که مردم فلسطین آروز دارند بین رهبران سیاسی آنان همگرایی ایجاد کرده و به تدوین راهبردی برای مقابله با رژیم صهیونیستی بدل شود.

القدس العربی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن همگرایی فتح و حماس و حصول مصالحه فلسطینی، خاطر نشان کرد: «این مسئله نیازی به محاسبات ریاضی ندارد. اقدامات امارات، عملا در راستای تلاش اسرائیل برای جنگ است».

این روزنامه در پایان نوشت: «اقدامات مخفیانه و آشکار امارات، همدستی خبیثانه علیه ملت فلسطین است، نه فقط علیه رهبران سیاسی. این اقدام به منزله همگرایی بین رهبران سیاسی ابوظبی و تل‌آویو است و هدف آن، صرفا از بین بردن همگرایی مد نظر بین راهبران سیاسی فتح و حماس نیست، بلکه هدفش، نابودی رؤیای ملت فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقلی است که تحت کنترل اشغالگر نژادپرست و وابسته به استبداد [کشورهای] عربی نباشد».

انتهای پیام/

 

نظر شما