شناسهٔ خبر: 41562622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

القدس العربی نوشت؛

امارات؛ به دنبال نابودي رويا‌هاي ملت فلسطين

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- یک روزنامه فرامنطقه ای نوشت، اقدامات امارات به منزله همدستی شرورانه ضد ملت فلسطین و نشان دهنده نزدیکی بین سران ابوظبی و تل آویو است که هدف از آن نابودی رویا‌های ملت فلسطین است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن روز جمعه در گزارشی  نوشت: در حالیکه تماس‌ها بین رهبران جنبش فتح و حماس برای توافق بر سر جزئی‌ترین مسائل مربوط به موفقیت همایش (نشست مجازی) وحدت بخش مشترک با مشارکت طرف‌های بین المللی در نوار غزه ادامه دارد، "جبریل الرجوب" دبیر کمیته مرکزی جنبش «فتح» دولت امارات را به تلاش برای تخریب رابطه و مصالحه مورد انتظار بین فتح و حماس برای مقابله با «معامله قرن» و طرح‌های الحاق اراضی کرانه غربی اشغالی متهم کرد.
الرجوب روز گذشته اعلام کرد یکی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس از فضای مثبت بین جنبش‌های «فتح» و «حماس» که اعلام کردند به اتفاق هم با طرح‌های رژیم اسرائیل اشغالگر مقابله می‌کنند، خشمگین است.
دبیر کمیته مرکزی جنبش «فتح» گفت: «یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به یکی از دولت‌های عربی (امارات) اخیرا به بهانه ارسال کمک‌های پزشکی برای فلسطینی‌ها در فرودگاه بن گورین فرود آمد. این کشور از ایجاد فضای مثبت بین فتح و حماس خشمگین است و برای به شکست کشاندن این تلاش‌ها فعالیت می‌کند».
وی تاکید کرد نزدیک شدن دو جنبش به یک هدف راهبردی تبدیل شد و دیدار با "صالح العاروی" نائب رئیس دفتر سیاسی حماس به منزله آغاز واقعی برای تحقق این هدف برای مقابله طرح «الحاق» به شمار می‌رود.
الرجوب افزود سران سابق و کنونی برخی کشور‌ها از جمله جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا، سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی، ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی، و غیر آن‌ها در همایش ملی که قرار است تا چند روز آینده در نوار غزه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود، شرکت خواهند کرد.
در همین زمینه "إیاد نصر"، سخنگوی جنبش فتح به «القدس العربی» گفت «تلاش‌های به عمل آمده بین جنبش فتح و حماس ادامه دارد تا همه تدابیری که باید اتخاذ شود، تعیین گردد و همایش ملی بزرگی برگزار شود که بیانگر خشم و مخالفت یکپارچه با طرح الحاق و معامله قرن باشد».
القدس العربی در همین زمینه در سرمقاله خود آورده است در عمل جنبش‌های «فتح» و «حماس» با وجود خطرات بزرگی که در کمین آن‌ها نشسته است به «مصالحه» مطلوب نزدیک نشدند و تمامی آنچه درباره آن توافق کردند برگزاری همین همایش سیاسی دو جنبش در غزه است و این امر با اینکه یک رویداد کوچک است، اما گامی در مسیر تحقق آرزوی فسلطینیهاست که به نزدیک شدن رهبران سیاسی شان به یکدیگر چشم دوخته اند تا زمینه برای اجرایی شدن راهبرد‌های مقابله با رژیم صهیونیستی فراهم گردد.
دو طرف «فتح» و «حماس» که سیاست و جغرافیا از 13 سال قبل آن‌ها را از هم جدا کرد نیاز به حمایت عربی و جهانی دارند تا برخی از موانع را از سر راه خود کنار بزنند. این دو جنبش می‌دانند که اسرائیل هر چه در توان دارد تلاش می‌کند مانع نزدیک شدن این دو جنبش به یکدیگر شود و اجازه ندهد این مصالحه محقق گردد. اسرائیل موانع علنی و پنهانی برای جلوگیری از تحقق این نزدیکی ایجاد می‌کند.
القدس العربی در ادامه نوشت، برای محاسبه کار‌هایی که امارات انجام می‌دهد نیازی نیست که دانشمند علم ریاضیات باشیم. اقدامات امارات در عمل به نفع تلاش‌های ستیزه جویانه اسرائیل است و کار‌های علنی و پنهانی آن به منزله همدستی پست و شرورانه ضد ملت فلسطین و نشان دهنده نزدیکی بین سران سیاسی ابوظبی و تل آویو است که هدف از آن تخریب نزدیکی رهبران سیاسی فتح و حماس به یکدیگر و همچنین ویرانی رویا‌های ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی است که نه تحت سلطه اشغالگر نژاد پرست و نه تابع استبداد عربی باشد.

نظر شما