شناسهٔ خبر: 41546728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مهمترین عناوین اقتصادی ۳ مرداد

افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی/پایان هفته‌ای پر التهاب در بورس

پایان هفته‌ای پر التهاب در بورس، صادرات بیش از ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار تنی محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال، افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۳ مرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

پایان هفته‌ای پر التهاب در بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (یکم مرداد) به عدد یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته سه درصد رشد را تجربه کرد. بازار سهام در روزهای پایانی تیر ماه همچون هفته گذشته روزهای پرنوسانی را سپری کرد و اصلاحی نه چندان عمیق را نسبت به بازار هفته گذشته تجربه کرد.

شاخص بورس در اواسط هفته به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد ورود کرد اما با توجه به کاهش نرخ دلار وافزایش عرضه سهام شرکت های بزرگ به دلیل برگزاری مجامع بازار در مسیر اصلاح قرار گرفت و با افت و خیزهایی در این کانال همراه شد.

شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۶۰ هزار واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۵ تیر ماه) با عدد یک میلیون و ۸۴۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (یکم مرداد ماه) به عدد یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۴۸۱ هزار و ۱۹۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۵۰۳ هزار و ۱۱۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۳۱۶ هزار و ۶۷۹ واحد به عدد ۳۳۰ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای گلوکوزان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران  در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

 

صادرات بیش از ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار تنی محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال

«جمال ارونقی» شب گذشته (پنجشنبه 2 مرداد) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما صادرات محصولات کشاورزی را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته نخست صادرات کالاهای اساسی که ممنوع است. دسته دوم کالاهای کشاورزی ضروری که با مجوز های خاص بصورت مشروط اجازه صادرات دارند و دسته سوم محصولات استراتژیک مانند زعفران است.

 

معاون فنی گمرک ایران افزود: میزان صادرات اقلام و محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل (۲ میلیون و ۷۴ هزار تن)، بیش از ۳۰.۴ درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: محصولات صادر شده در سال جاری دارای ارزشی معادل یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار است که نسبت به ارزش اقلام صادراتی سال گذشته در مدت مشابه با ارزشی معادل یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار از رشدی معادل ۶.۸ درصد برخوردار بوده است.

 

افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی/جهش در تولید راهکار می خواهد

«سیدرضا نورانی» شب گذشته (پنجشنبه 2 مرداد) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه آینده برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است افزود: ذخایر نفت کمتر از ۵۰ سال دیگر به اتمام می‌رسد و بهترین گزینه برای جایگزینی درآمد‌های نفتی؛ محصولات کشاورزی است.

 

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به آمار گمرک کشور مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال جاری افزود: این افزایش مربوط به آغاز دوره شیوع ویروس کرونا است و به سبب نزدیکی ما به بازار‌های هدف این مقدار از افزایش صادرات حاصل شده است.

 

نورایی با بیان اینکه جهش در تولید راهکار می‌خواهد، گفت: با وضع یک شنبه‌ قوانین، افزایش صادرات مصولات کشاورزی، مداوم نخواهد بود.

 

نرخ ارز آزاد در ۳ مرداد

امروز ( ۳ مراد ۹۹ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان و هر اسکناس  یورو به قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان  به فروش می رسد.

شما می توانید جدیدترین قیمت ارزهای پر متقاضی را در جدول ذیل مشاهده کنید:

 

قیمت روز ارز در صرافی بانک ملی 
ارز  قیمت (تومان)
دلارآمریکا ۲۰.۳۰۰
یورو ۲۲.۳۰۰

نرخ ارز آزاد در ۳ مرداد

 

قیمت سکه و طلا در ۳ مرداد

امروز ( ۳مرداد  ۹۹)  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۱۰ میلیون و۳۰ هزار تومان، نیم سکه۵ میلیون و ۱۳۰هزار تومان، ربع سکه ۳  میلیون و ۵۰ هزار  تومان و سکه گرمی ۷۰۰ هزار  تومان داد و ستد شد.

 همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به  یک هزار و ۸۷۷  دلار  رسید  و هر گرم طلای ۱۸ عیار به  مبلغ ۹۵۴ هزار تومان معامله می‌شود.

 

شما می توانید نرخ امروز  طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

 

 
نرخ سکه و طلا در۳ مرداد ۹۹
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۰.۰۳۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۹.۶۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۵.۱۳۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۰۵۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۱.۷۰۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک هزار و ۸۷۷ دلار
طلای ۱۸ عیار 
۹۵۴.۰۰۰
 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

نظر شما