شناسهٔ خبر: 41541366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مراغه: بیشتر مشکلات امروز جامعه ریشه فرهنگی دارد

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: بیشتر مشکلات امروز جامعه ریشه فرهنگی دارد از این رو تمامی حوزه‌ها باید توجه ویژه‌ای به جایگاه فرهنگ داشته باشند.

صاحب‌خبر -

سید علی موسوی حسینی روز پنج شنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی اظهار داشت: هر تغییری که انتظار داریم در جامعه اتفاق افتد باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و این موضوع به معنی فرهنگ سازی و توجه به مفهوم فرهنگ در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی و اجتماعی و جایگاه ویژه آنها،  گفت: در تمامی حوزه ها به بسته های فرهنگی و اجتماعی نیاز است و در شهرستان مراغه جای خالی این موضوع به شدت احساس می شود.
موسوی حسینی گفت: متاسفانه درصد بیشتری از جوانان شهرستان مشکل اشتغال دارند و آمار بیکاری در شهرستان بالاست که قسمتی از این آمار ریشه در مسایل فرهنگی دارد.
وی افزود: تفکر پشت میز نشینی و شغل کارمندی به دلیل داشتن مدارک و تحصیلات بالای جوانان از دغدغه های اصلی شهرستان است.
وی کرونا را اصلی ترین مشکل جامعه عنوان کرد که مردم با آن درگیر هستند و افزود: توجه به مسایل اجتماعی کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی، فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک و دیگر موارد موضوعاتی هستند که باید در دستور کار این کارگروه قرار گیرند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: تمامی برنامه های شهرستان امروز تحت تاثیر بیماری کرونا ویروس است و باید خود را با این بیماری سازگاری داشته باشیم و برنامه های خود را براساس آن تنظیم و اجرا کنیم.
موسوی شعفی گفت: انتظار داریم در این شرایط همچنان دستگاه های شهرستان به همکاری خود ادامه دهند و سازمان های مردم نهاد در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم پای کار باشند.
وی گروه های جهادی مراغه را ظرفیت بزرگی دانست و گفت: گروه های جهادی از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا ویروس فعالیت می کنند و با ساماندهی می توان از ظرفیت های آن ها در این روزها استفاده کرد.
وی به نزدیک شدن ماه محرم و عزاداری امام حسین ع اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی در این ماه نظارت بیشتری به موضوعات فرهنگی و اجتماعی با توجه به شرایط حساس کرونا داشته باشند.
معاون فرماندار مراغه ادامه داد: علاوه بر نذورات توزیعی و کمک رسانی به نیازمندان، اهدای اقلام مورد نیاز بهداشتی و معیشتی در روزهای کرونایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
شعفی گفت: پویش احسان ماسک از برنامه های دیگری است که در این ماه با همکاری دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد نیاز است که در شهرستان راه اندازی شود.
وی با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان شهرستان گفت: می توانیم با فرهنگ بالای خود و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک قدردان بخشی از زحمات کادر بهداشت و درمان شهرستان باشیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما