شناسهٔ خبر: 41537282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش‌از ۳۵ هزار اصله نهال در راسک تولید شد

مدیرجهاد کشاورزی راسک گفت: امسال ۳۵ هزار و ۴۰۰ اصله انواع نهال گرمسیری، نیمه گرمسیری و زینتی در نهالستان فرزادی واقع در روستای تل سر از توابع بخش پیشین این شهرستان تولید شده است.

صاحب‌خبر -

سعید نارویی مدیرجهاد کشاورزی راسک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : این اقدام گام بلندی در جهت افزایش تولید، کارآفرینی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را بدنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: در این نهالستان ۳۶ نوع نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و زینتی تولید می‌شود که از این تعداد ۱۱ نوع آن زینتی و بقیه مثمر است.

مدیرجهاد کشاورزی راسک گفت: این نهالستان زیر نظر موسسه تحقیقات نهال و بذر با تولید نهال سالم و شناسنامه‌دار در کشور، موجب افزایش میزان سطح زیرکشت باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری در نیمه جنوبی کشور شده است.

او بیان کرد: این کشاورز از اولین تولیدکنندگان نهال گرمسیری و نیمه گرمسیری در کشور بوده که ۱۵ سال است که به تولید نهال اشتغال دارد.

نارویی افزود: این کشاورز با ساخت ۱۰ هکتار باغ مادر و پرورش انواع ارقام میوه‌های گرمسیری موفق به ثبت چندین رقم مناسب و سازگار با شرایط محیطی کشور با همکاری سازمان تحقیقات کشور شده است.

انتهای پیام/گ

نظر شما