شناسهٔ خبر: 67991892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان:

تصفیه‌خانه تکمیلی پساب میدان قوچانی به‌زودی بهره‌برداری می‌شود + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: تصفیه‌خانه تکمیلی پساب میدان قوچانی به میزان ۱۲۰ لیتر برثانیه به روش نانواوزون برای آبیاری درختان فضای سبز به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این کلان‌شهر، با کمبود آب مواجه هستیم و به همین دلیل از سال‌ها قبل مدیریت شهری درصدد خرید پساب و فاضلابی برآمد که یک مرحله تصفیه شده و آماده تزریق و استفاده برای آبیاری فضای سبز باشد؛ در این راستا منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز اقداماتی انجام داده است.

وی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب میدان قوچانی برای تأمین آب فضای سبز افزود: در راستای توسعه پایدار و زیست پذیری بهتر و حفظ منابع آبی و تأمین منابع آبی پایدار و حفظ فضای سبز گسترده منطقه ۶ به مساحت حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع، این تصفیه‌خانه به میزان ۱۲۰ لیتر بر ثانیه به روش نانو اوزون به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: برای احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب میدان قوچانی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تصفیه‌خانه تکمیلی پساب میدان قوچانی به‌زودی بهره‌برداری می‌شود + فیلم

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بعضی نقاط شهر با کمبود آب مواجه هستیم، با شبکه شدن تصفیه‌خانه‌ها، فضای سبز شهر به‌نحو مناسب آبیاری می‌شود که اتفاقی خوشایند است.

وی ادامه داد: سودمندی‌های استفاده از پساب شامل حفظ منافع آب تغذیه مجدد سفره‌های آب زیرزمینی کاربرد در فضای سبز و مدیریت پایدار منابع آب است؛ در واقع بازیافت آب و استفاده دوباره از آن به عنوان بخش‌های کلیدی مدیریت پساب فاضلاب محسوب می‌شود.

نظر شما