شناسهٔ خبر: 41532580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تولید شربت درمانی کرونا در مازندران پایه علمی ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه تولید شربت درمانی کرونا در استان، پایه علمی ندارداعلام کرد که عرضه‌کنندگان شربت درمانی کرونا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هر بیماری‌ای تا کشف داروی مربوط به خود، راه طولانی شایعه تا واقعیت را طی می‌کند و کووید19 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این بار شایعه‌ای درون استانی مطرح شده است که برخی رسانه‌ها را نیز به انتشار آن به عنوان خبر واداشت: خبر تولید شربت درمانی کرونا در مازندان. تا جایی که دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و تائید این دارو را منوط به طی مراحل علمی و تحقیقاتی و سایر مراحل قانونی لازم در وزارت بهداشت دانست و اعلام موثر بودن و کشف این شربت را یک اقدام کاملا غیر علمی و بر خلاف مقررات اخلاق در پژوهش و تحقیقات پزشکی عنوان کرد.

دکتر محمد رضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تولید نوعی شربت برای درمان کرونا در مازندران، اظهار کرد: طرح درمان کرونا با مصرف این شربت پایه علمی ندارد.

وی افزود: در استان مازندران طرح پژوهشی اولیه انجام شده که هنوز برای درمان کرونا مورد تایید قرار نگرفته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: عرضه این شربت در داروخانه‌ها خلاف قانون و مقررات بوده و با متخلفان احتمالی برخورد می‌شود.

دکتر مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز پیش از این کشف داروی خاص برای درمان بیماری کووید ۱۹ در این استان را تکذیب کرده و گفته بود که تنها یک نوع شربت گیاهی بر روی تعدادی از بیماران کرونایی در شهر آمل آزمایش شده است و برای اثربخشی این دارو باید مطالعات بیشتری صورت گیرد.

طبق آخرین آمار با شناسایی و بستری ۳۸۳ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت گذشته در مازندران، یکهزار و ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

نظر شما