شناسهٔ خبر: 39021147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان افزایش نیافته است/ کمبود دارو و تخت در بیمارستان‌ها نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه هیچ کمبود دارویی و تخت در بیمارستان‌های استان وجود ندارد، گفت: خوشبختانه تعداد جانباختگان مبتلا به بیماری کرونا در هرمزگان افزایش نیافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی از افزایش 5 مورد جدید بیمار مبتلا به ویروس کوئید 19 خبر داد و گفت: تا این زمان تست 155 نفر در استان مثبت اعلام شده است.

وی در تشریح این خبر افزود: مبتلایان جدید دو نفر در بندرلنگه، دو نفر در کیش و یک نفر در رودان است و دیگر شهرستان‌ها هیچ افزایشی در شمار مبتلایان کرونا نداشته اند.

فرشیدی گفت: از ۱۵۵ نفری که آزمایش مثبت کرونا داشته اند تاکنون ۱۳۴ نفر با بهبود حالشان مرخص شده اند و آمار فوتی‌ها نیز افزایشی نداشته است و همان ۱۲ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: تاکنون یک هزار و ۳۶ نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این شمار ۹۱۳ نفر تاکنون مرخص شده اند.

فرشیدی عنوان کرد: ما با بیماری بسیاری خطرناکی مواجه هستیم، مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و تا جایی که امکان دارد قرنطینه خانگی را رعایت کنند تا این بیماری منتقل نشود.

وی تصریح کرد: کادر درمانی از اوایل اسفند ماه مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند و انتظار می‌رود مردم نیز با رعایت نکات بهداشتی به قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.

فرشیدی افزود: یک فرد بیمار ممکن است دو هفته تا بیست روز علائم را نشان ندهد ولی عامل انتقال این بیماری باشد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علائم به مراکز شبانه روزی، مراکزی ۱۶ ساعته و مراکز ویژه بیماری‌های تنفسی مراجعه کنند و به فکر خود درمانی در منزل نباشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: ورودی‌ها به استان شدیدا کاهش پیدا کرده، اما متاسفانه شاهد جابجایی درون استانی و از شهر‌ها به روستا‌ها هستیم که این مسئله نیز می‌تواند به گسترش انتقال بیماری منجر شود و مردم باید رعایت کنند.

فرشیدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در زمینه دارو و تخت بیمارستانی در استان وجود ندارد.

نظر شما