شناسهٔ خبر: 4150164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لاريجاني: اختصاص معادل 2 درصد بودجه عمومي دولت براي افزايش سرمايه بانك ها(3)

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1393/12/25
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معادل 2 درصد بودجه عمومی دولت را برای افزایش سرمایه بانک ها در نظر گرفته ایم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی در ادامه نشست خبری افزود: سقف فاینانس را علاوه بر فاینانس سال های قبل، 35 میلیارد دلار در نظر گرفتیم که دولت می تواند در پروژه های نفتی، گاز و پروژه های دیگر استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری ها به منظور استفاده در مترو در نظر گرفته ایم گفت: 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت هم برای نفت، گاز و مهار آبها در نظر گرفته شده است.
لاریجانی گفت: 500 میلیون دلار هم از صندوق ذخیره ارزی برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شد که از مقام معظم رهبری که اذن دادند تشکر می کنم.
رئیس مجلس افزود: 1،2 میلیارد دلار هم از صندوق ذخیره ارزی با توجه به شرایط منطقه برای بخش دفاعی در نظر گرفته شد و این مبلغ برای بنیه دفاعی کشور خواهد بود، اضافه بر آن که در لایحه در نظر گرفته شده است.
لاریجانی گفت: 300 میلیون دلار هم از این صندوق برای مؤسسات دانش بنیان در نظر گرفته شد که این اعتبار بتواند به استعدادهای جوان کمک کند تا خلاقیت خود را بروز دهند.
رئیس مجلس افزود: 200 میلیون دلار برای صندوق ضمانت صادرات به عنوان افزایش سرمایه و 100 میلیون دلار هم برای صندوق توسعه صنایع الکترونیک برای افزایش سرمایه شان در نظر گرفته شد.
لاریجانی با اشاره به مشکلات کمبود آب در کشور به توجه خاص مجلس به موضوع آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: به همین منظور هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت که 85 درصد را دولت و 15 درصد را خود کشاورز سرمایه گذاری می کند.
وی گفت: 8، 4 میلیارد دلار از تسهیلات برای سرمایه گذاری نفت و گاز در صنایع پایین دستی در نظر گرفته شد و سه هزار میلیارد تومان هم از منابع تسهیلات قرض الحسنه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت چرا که دیده بودیم کمیته امداد افراد تحت پوشش خود را به نحو خوبی به شخصیت هایی مستقل برای زندگی تبدیل کرده است.
لاریجانی گفت: در بودجه 94 در خصوص سربازانی که غیبت داشتند نیز تعیین تکلیفی صورت گرفت و منابعی در نظر گرفته شد که این منابع به بخش دفاعی و بنیه دفاعی مربوط می شود.
وی افزود: دو درصد درآمد شرکت های دولتی و بانک ها را برای آموزش و پرورش در نظر گرفتیم که البته رقم قابل توجهی نیست و نیازهای آموزش و پرورش بیش از اینهاست.
لاریجانی ادامه داد: در روشی که برای مبارزه با قاچاق سوخت در نظر گرفته ایم؛ 200 میلیارد هم در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
وی افزود: 300 میلیارد هم برای گرمایش مدارس در نظر گرفته شد.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه بودجه کشور امسال با همه تنگناها بدون کسری بودجه تنظیم شد گفت: یکی از افتخارات دوره های اخیر این است که شرایط کشور به سمت صادرات غیرنفتی سوق پیدا کرده و حجم این صادرات افزایش یافته است و به همین دلیل نوسانات قیمت نفت آن طور که در کشورهای دیگر مشکلاتی ایجاد کرد در ایران مشکلاتی به وجود نیاورد و این مسیر دنبال می شود.
لاریجانی گفت: رسانه های گروهی باید ابعاد قوانین تصویب شده در مجلس را باز کنند تا افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند بدانند چه تسهیلاتی برای آنها فراهم شده است و از این طریق علاقه مندی کارآفرینان بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

نظر شما