شناسهٔ خبر: 41485518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد نماینده هرمزگان از توقف گاز رسانی در غرب استان از سال ٩٥

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان نسبت به توقف گازرسانی در غرب استان از سال 95 تا کنون واکنش تندی نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس، احمد جباری خطاب به تربتی معاون وزیر نفت و مدیر عامل گاز کشور گفت: هنگامی که وزارت نفت تحت مدیریت نوذری وزیر نفت وقت بود،به‌رغم اینکه خط هفتم لوله سراسری گاز، از شهرستان بستک و پارسیان عبور می کرد ، هیچگونه پیش بینی فنی برای گازرسانی به این دو شهرستان و نیز شهرستان بندرلنگه در دستور کار وزارتخانه نفت قرار نداشته است.

جباری اظهار کرد: در آن زمان طرح سئوال از وزیر نفت را ارائه دادم و با احضار وزیر به مجلس توافقی مبنی بر گاز رسانی به شهرستان های بستک و پارسیان که در مجاورت لوله انتقال گاز قرار داشتندمنعقد شد که طی فازهای مختلف، عملیاتی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: در آن هنگام مقرر شد شهرستان بندرلنگه نیز از طریق گاز ترشی که از کیش به پالایشگاه آفتاب منتقل  و فرآوری شد به کل بخش شیبکوه و شهرستان بندرلنگه و نیز کیش گازرسانی شود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان ضمن گلایه و انتقاد در گفت و گو با تربتی مدیر عامل گاز کشور گفت: چرا این چند سال کل عملیات گاز رسانی متوقف شده است؟

جباری تصریح کرد: ماه گذشته و هنگامی که وزیر برای ارائه گزارش در مجلس حضور داشت، به بنده گفت  بهره برداری از پالایشگاه آفتاب در دستور کار کوتاه مدت ما نیست اما اطمینان می دهیم، گازرسانی به غرب هرمزگان شدت خواهد گرفت و از طریق خط هفتم سراسری از سمت شهرستان بستک به کیش و شهرستان بندرلنگه گاز رسانی خواهد شد.

در ادامه جباری از تربتی خواست، اجرای دستورالعمل وزیر نفت در اسرع وقت در بحث سرانه که در هرمزگان متاسفانه اجرا نمی شود ریشه یابی تا مشخص شود به علت ضعف مدیران استانی بوده یا داستان دیگری است؟

استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان طبق بند١٢دستورالعمل از این امر مستثنی بوده‌اند ، در حالی که غرب هرمزگان دارای صنایع فعال است و حتی در سیستان و بلوچستان این بخشنامه اجرا می شود.

جباری افزود: با افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها و نرخ ارز اگر گاز‌رسانی در چند سال اخیر متوقف نمی شد قطعا برای وزارتخانه مقرون به صرفه بود و کسانی که با کم کاری های این چنینی سبب ضرر و زیان می شوند باید پاسخگو بوده و مؤاخذه شود.

در پایان تربتی اطمینان داد بزودی لوله گذاری برای گازرسانی به شهرستان بندرلنگه، جزیره کیش و بخش شیبکوه آغاز می شود و نقشه های مختلف در تکمیل گازرسانی به کل شهرستان های غرب هرمزگان طراحی و در دستور کار قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، احمد جباری نماینده غرب هرمزگان طرح سؤال از وزیر نفت و پاسخگو کردن وزیر در خصوص علت توقف عملیات گاز رسانی در غرب استان هرمزگان و نیز توقف عملیات احداث پالایشگاه آفتاب را در دستور کارخود قرار داده تا به امضای نمایندگان دیگر از جمله نمایندگان استان های جنوب کشور، نظیر خوزستان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان نیز برسد.

نظر شما