شناسهٔ خبر: 41484860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم عزاداری ماه محرم در سایه پروتکل‌های بهداشتی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم عزاداری ماه محرم امسال در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سعید احمدی روز سه شنبه با بیان اینکه بنا داریم عزاداری محرم امسال را در شرایط کرونایی برگزار کنیم، افزود: هیأت‌های مذهبی با آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف داشتند که این فعالیت‌ها در قالب‌های مختلف از جمله کمک به نیازمندان در توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی و ضدعفونی معابر به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه همه این فعالیت‌ها در کنار برنامه‌های اصلی هیأت ها که در فضای مجازی دنبال می‌شد، محقق شده و در شرایط کنونی نیز این فعالیت‌ها ادامه دارد، اظهار داشت: این اقدامات بیانگر آن است که فعالیت هیات های مذهبی به هیچ وجه تعطیل‌بردار نبوده و مختص مناسبت‌های خاص نیست و این به آن خاطر است که سلوک هیأت ها به وسعت زندگی انسان‌هاست.
حجت‌الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه گاهی سلوک هیأت، سینه‌زنی در اجتماعات و عزاداری و گاهی نیز کمک به نیازمندان در شرایط مختلف جامعه است، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای اتفاق افتاد که توانستیم همانند شب‌های قدر در مساجد، تکیه‌ها و حسینیه‌ها، برنامه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اگر شرایط کرونایی به گونه‌ای بود که به هیچ نتوانستیم در فضای بسته اقدام به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم کنیم، قطعا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بنا داریم به گونه دیگری ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز کنیم، از این رو از همه هیئات شاخص خواسته شده، فضاهایی که باز هستند و قابلیت برگزاری مراسم عزاداری در آن وجود دارد را شناسایی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: با همکاری کادر پزشکی و بهداشتی، محیط‌هایی که قرار است میزبان عزاداری‌ها در ماه محرم باشد، شناسایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنا داریم هیأت های شاخص برنامه‌های خود را از این طریق پیگیر باشند و مساجد نیز باید طبق شرایط عمل کنند، اظهار داشت: شرایط به این معنی است که برخی از مساجد که قابلیت برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم امسال را دارند،  اعلام آمادگی کنند،  همچنین مسئولان و خادمان هیأت های مذهبی و مساجد همکاری‌های لازم را با کادر درمانی و پزشکی در زمینه‌های مختلف، از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای مباحث بهداشتی داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال در بستر عزاداری برای سید و سالار شهیدان، کمک به محرومان و مدیریت و هدایت نذورات به سمت مواسات و همدلی یکی از برنامه‌هایی است که هیأت های مذهبی خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در استان زنجان ثبت شده است. 

نظر شما