شناسهٔ خبر: 41480321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هیئات مذهبی برای عزاداری محرم در شرایط کرونایی آماده می شوند

زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئات مذهبی برای اقامه عزای سالار شهیدان در شرایط کرونایی آماده می شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان اینکه بنا داریم عزاداری محرم امسال را در شرایط کرونایی برگزار کنیم، گفت: هیئات مذهبی با آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف داشتند که این فعالیت‌ها در قالب‌های مختلف از جمله کمک به نیازمندان در توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی، ضدعفونی معابر و … به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه همه این فعالیت‌ها در کنار برنامه‌های اصلی هیئات که در فضای مجازی دنبال می‌شد، محقق شده و در شرایط کنونی نیز این فعالیت‌ها ادامه دارد، افزود: به همین خاطر همه این فعالیت‌ها بیانگر آن است که فعالیت هیئات مذهبی به هیچ وجه تعطیل‌بردار نبوده و مختص مناسبت‌های خاص نیست و این به آن خاطر است که سلوک هیئات به وسعت زندگی انسانهاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه گاهی سلوک هیئت، سینه‌زنی در اجتماعات و عزاداری و گاهی نیز سلوک هیئت کمک به نیازمندان در شرایط مختلف جامعه است، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای اتفاق افتاد که توانستیم همانند شب‌های قدر در مساجد، تکیه‌ها و حسینیه‌ها، برنامه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

احمدی ادامه داد: حال اگر شرایط کرونایی به گونه‌ای بود که به هیچ نتوانستیم در فضای بسته اقدام به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم امسال کنیم، قطعاً با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بنا داریم به گونه دیگری ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابراز کنیم، لذا از همه هیئات شاخص خواسته شده، فضاهایی که باز هستند و قابلیت برگزاری مراسم عزاداری در آن وجود دارد را شناسایی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از همین امروز که در حدود یک ماه به محرم باقی مانده است، در جلسه‌ای که برگزار شد، بنا است مسئولان هیئات مذهبی محیط‌هایی که دارای فضای باز بوده و می‌توان مراسم عزاداری در آن برگزار کرد، شناسایی کند، بیان کرد: با همکاری کادر پزشکی و بهداشتی، محیط‌هایی که قرار است میزبان عزاداری‌ها در ماه محرم باشد، شناسایی خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه بنا داریم هیئات شاخص برنامه‌های خود را از این طریق پیگیر باشند و مساجد نیز باید طبق شرایط عمل کنند، عنوان کرد: شرایط به این معنی است که برخی از مساجد که قابلیت برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم امسال را دارند، شناسایی و اعلام آمادگی کنند. همچنین مسئولان و خادمان هیئات مذهبی و مساجد همکاری‌های لازم را با کادر درمانی و پزشکی در زمینه‌های مختلف، از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای مباحث بهداشتی داشته باشند.

وی با با بیان اینکه امسال در بستر عزداری برای سید و سالار شهیدان، کمک به محرومان و مدیریت و هدایت نذورات به سمت مواسات و همدلی یکی از برنامه‌هایی است که هیئات مذهبی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی با توجه به شرایط کرونایی، عزاداری خود را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند داشت. همچنین در کنار این عزاداری‌ها تلاش خواهد شد گره‌ای از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر باز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: هیئات مذهبی در محرم امسال مشق مواسات و همدلی خواهند داشت.

نظر شما