شناسهٔ خبر: 41479784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

اجاره بهای مسکن بیش از سقف مجاز خلاف قانون است

حبیبی گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بر اساس میزان اعلام شده در مصوبه ستاد ملی کرونا باید اعمال شود و هرگونه عقد قراردادی بالاتر از مقادیر تعیین شده خلاف قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در نشست اجاره مسکن استان قزوین بیان کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا بوده و بر اساس آخرین مصوبات این ستاد، میزان افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد، در کلان شهرها 20 درصد و سایر شهرها 15 درصد است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه 55 درصد مردم قزوین اجاره نشین هستند، افزود: مسکن موضوع عمومی است و انتظار می‌رفت که سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اصناف و اتحادیه املاک تا قبل از این با جدیت بیشتری در خصوص افزایش نامتعارف اجاره بهای مسکن مداخله می ‌کردند.

 

وی تصریح کرد:  افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در سال جاری مسبوق به سابقه نیست و داشتن سرپناه به عنوان حداقل خواسته شهروندان یک جامعه باید مورد توجه مدیران و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

 

حبیبی تأکید کرد: از امروز اتاق اصناف و اتحادیه املاک باید به تمامی مشاوران املاک سطح استان به صورت کتبی و شفاهی ابلاغ کنند که هرگونه قرارداد بین مالک و مستاجر بیش از سقف 15 درصد خلاف قانون است.

 

وی اعلام کرد: مشاوران املاک باید اطلاعیه یاد شده را پشت درب مغاره‌های خود و در معرض دید عموم نصب کرده و از پذیرفتن قراردادهایی بیش از این سقف خودداری کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از شهروندان استان قزوین خواست تا جای ممکن سعی کنند از تمدید اجاره مسکن در منزل خودداری کرده و با مراجعه به املاک اجازه ندهند تا ملزومات قانونی نادیده گرفته شود.

 

وی اعلام کرد: از امروز تعزیرات حکومتی استان قزوین باید گشت ‌های ویژه‌ای برای نظارت بر قراردادهای مالک و مستاجر در مشاوران املاک به راه بیندازد و با تخلفات موجود برابر قانون برخورد کند.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: شماره تماسی از امروز در اختیار شهروندان قرار گیرد تا اگر موارد تخلف در قرارداد اجاره مسکن رخ داد، به سرعت به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی منعکس شود.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر نبود نظارت در بازار مسکن بیش از گرانی ‌ها به مردم فشار وارد کرده است و خواسته شهروندان برای ساماندهی به این موضوعات یک مطالبه به حق و قانونی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: ما در اوج شیوع بیماری کرونا صاحب خانه‌ هایی را داشتیم که اجاره بها را می ‌بخشیدند، اما به طور ناگهانی مالکان تغییر رویه داده و به افزایش بین 30 تا 60 درصدی اجاره مسکن اقدام کردند.

 

پایان پیام/293

نظر شما