شناسهٔ خبر: 41468003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش اجاره‌بها بیش از سقف مجاز، ممنوع

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بیش از ۱۵ درصد در استان خلاف قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار در نشست اجاره مسکن استان گفت: افزایش اجاره بهای مسکن بر اساس میزان اعلام شده در مصوبه ستاد ملی کرونا باید اعمال شود و هرگونه عقد قراردادی بالاتر از مقادیر تعیین شده خلاف قانون است.

حبیبی افزود: طبق آخرین مصوبات این ستاد، میزان افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد، در کلان شهر‌ها ۲۰ درصد و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد مردم قزوین اجاره نشین هستند، اضافه کرد: از امروز اتاق اصناف و اتحادیه املاک باید به مشاوران املاک استان به صورت کتبی و شفاهی ابلاغ کنند که هرگونه قرارداد بین مالک و مستاجر بیش از سقف ۱۵ درصد خلاف قانون است.

معاون سیاسی استاندار گفت: مشاوران املاک باید این اطلاعیه را پشت در مغاره‌های خود و در معرض دید عموم نصب و از پذیرفتن قرارداد‌هایی بیش از این سقف خودداری کنند.

حبیبی از شهروندان خواست تا جای ممکن سعی کنند از تمدید اجاره مسکن در منزل خودداری کنند و با مراجعه به املاک اجازه ندهند تا ملزومات قانونی نادیده گرفته شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: از امروز تعزیرات حکومتی استان باید گشت‌های ویژه‌ای برای نظارت بر قرارداد‌های مالک و مستاجر در مشاوران املاک به راه بیندازد و با تخلفات موجود برابر قانون برخورد کند.

حبیبی خاطرنشان کرد: شماره تماسی از امروز در اختیار شهروندان قرار گیرد تا اگر موارد تخلف در قرارداد اجاره مسکن رخ داد، سریعا به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی منعکس شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما