شناسهٔ خبر: 4129954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

«خیمه شب بازی ایرانی» مهمان نوروزی تلویزیون

مجموعه «خیمه شب بازی ایرانی» در سیزده قسمت ۱۵ دقیقه ای در شبکه مستند سیما تولید شد و از ۲۸ اسفند ماه هر شب از شبکه مستند پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»، وحید مهدی زاده ، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه ضمن اعلام این خبرگفت: در این مجموعه همانطور که از نامش پیداست، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به این گونه ی نمایشی سنتی عروسکی  که صد در صد بر گرفته از فرهنگ عامه مردم  ایرانی است  و این موضوع از زوایای مختلفی از نظر بستر مردم شناسی، تاریخی، فرهنگی و اجرایی و...  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی از  بهروز غریب پور، دکترمحمد حسین  ناصر بخت، دکتر پوپک عظیم پور، دکتر قطب الدین صادقی، دادوود فتحعلی بیگی و محسن حسینی  به عنوان کارشناسان این مجموعه نام برد و اضافه کرد: در این مجموعه ضمن گفت و گو با کارشناسان نمایش ایرانی و بخصوص نمایش عروسکی به معرفی  بزرگان و پیشکسوتان این گونه ی   نمایش عروسکی  همچون اصغر احمدی ، رضا علی جعفری ، عیسی رزم جو، رضا خمسه ای و ...وهمچنین تاثیر آنها بر ، هنر نمایشی این مرزو بوم خواهیم پرداخت .

 

مهدی زاده از  فاطمه صارمی به عنوان محقق و نویسنده و حمید رضا مسعودی به عنوان تدوین گر «خیمه شب بازی ایرانی» نام برد و اضافه کرد : تصویر برداری این مجموعه نیز بر عهده مصطفی فریدونی و عباس عباسی است. صدابردار علی بشارت است و گویندگی متن نیز بر عهده محسن حسینی است.

 

این کارگردان مستند در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه  «خیمه شب بازی ایرانی» از 28 اسفند ماه هر شب ساعت 19:45 و پس از ایام فاطمیه از 5 فروردین ماه هر شب ساعت 20:45 از شبکه مستند پخش شود.

 

 

نظر شما