شناسهٔ خبر: 4126564 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

"خیمه شب بازی ایرانی" روی آنتن می‌رود

نسیم

مجموعه "خیمه شب بازی ایرانی" ساخته وحید مهدی‌زاده که با نگاهی به این نوع نمایش سنتی عروسکی و در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای در شبکه مستند تولید شده از ۲۸ اسفند هر شب از شبکه مستند پخش خواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم»، وحید مهدی زاده، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه ضمن اعلام این خبرگفت: در این مجموعه همانطور که از نامش پیداست ، نگاهی اجمالی خواهیم داشت به این گونه ی نمایشی سنتی عروسکی  که صد در صد بر گرفته از فرهنگ عامه مردم  ایرانی است  و این موضوع از زوایای مختلفی از نظر بستر مردم شناسی ، تاریخی ، فرهنگی  و اجرایی و...  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از  بهروز غریب پور ، دکترمحمد حسین  ناصر بخت ، دکتر پوپک عظیم پور، دکتر قطب الدین صادقی ، دادوود فتحعلی بیگی  و محسن حسینی  به عنوان کارشناسان این مجموعه نام برد و اضافه کرد : در این مجموعه ضمن گفت و گو با کارشناسان نمایش ایرانی و بخصوص نمایش عروسکی به معرفی  بزرگان و پیشکسوتان این گونه نمایش عروسکی  همچون اصغر احمدی، رضا علی جعفری ، عیسی رزم جو، رضا خمسه ای و ...وهمچنین تاثیر آنها بر ، هنر نمایشی این مرزو بوم خواهیم پرداخت.

مهدی زاده از  فاطمه صارمی به عنوان محقق و نویسنده و حمید رضا مسعودی به عنوان تدوین گر « خیمه شب بازی ایرانی » نام برد و اضافه کرد : تصویر برداری این مجموعه نیز بر عهده مصطفی فریدونی و عباس عباسی است. صدابردار علی بشارت است و گویندگی متن نیز بر عهده محسن حسینی است.

این کارگردان مستند در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه  « خیمه شب بازی ایرانی » از 28 اسفند ماه هر شب ساعت 19:45 و پس از ایام فاطمیه از 5 فروردین ماه هر شب ساعت 20:45 از شبکه مستند پخش شود.

نظر شما