شناسهٔ خبر: 4128876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر جهادکشاورزی:

25 هزار تن کالای اساسی به عراق صادر می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طبق توافقات صورت گرفته، تا پایان سالجاری 25 هزار و 500 تن کالای اساسی مازاد برنیاز داخل همچون روغن و شکر تصفیه شده به عراق صادر می شود و برای صادرات مجدد300 هزار تن کالای اساسی دیگر در سال آتی نیز برنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری با اشاره به جریان سفر هیات مذاکره کننده عراقی به ریاست ولید الموسوی قائم مقام وزیر بازرگانی عراق به تهران و طی برگزاری نشست های مشترک درشرکت بازرگانی دولتی ایران، افزود: توافقنامه صادرات 25 هزار و 500 تن کالای اساسی مازاد بر نیاز داخل به این کشور نهایی شده است.

وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی شامل 8000 تن روغن تصفیه شده آفتابگردان و 17 هزار و 500 تن شکر سفید تصفیه شده می باشد که مقرر شد تا روغن صادراتی در مرز مهران و شکر سفید در مرز شلمچه به این کشور تحویل شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی دیگر کالاهای اساسی مورد درخواست هیات عراقی درجریان مذکرات اخیر را علاوه بر شکر و روغن، گندم، آرد و برنج ذکر و عنوان کرد و افزود: توافق اولیه برای صادرات مجدد 60 هزارتن از هریک از اقلام 5 گانه (روغن، شکر، گندم، آرد و برنج) صورت گرفته که صدور این کالاها در سال آتی (سال 94) نهایی می شود.

قنبری با اشاره به ابراز تمایل شدید مقامات عراقی برای خرید و واردات کالاهای اساسی از ایران، گفت: صادرات مجدد انواع کالاهای اساسی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق با هدف ایجاد ارزش افزوده (سوددهی)ناشی از فرآوری کالا، ایجاد اشتغال در کشور با بهره گیری از ظرفیت های خالی کارخانجات تولیدی و حضور در بازارهای جهانی انجام می شود.

اقتصام(1)9186**1558

نظر شما