شناسهٔ خبر: 41173869 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کارشناس بورس:

مردم برای حضور در بورس دارایی‌های ضروری خود را نفروشند

کارشناس بورس گفت: مردم برای حضور در بورس به هیچ وجه دارایی‌های ضروری زندگی خود را نفروشند.

صاحب‌خبر -

علی مهدوی‌پارسا در گفت‌و‌گو با فارس درباره آنچه مردم برای ورود به بورس باید بدانند، تأکید کرد: مردم برای ورود به بورس، به هیچ عنوان لوازم ضروری زندگی خود مانند خانه و ماشین را نفروشند، بلکه از پول‌های پس‌انداز خود برای حضور در بورس استفاده کنند و هر مقدار که سود به دست آوردند، آن سود را از بازار خارج کرده و برای ضروریات اولیه زندگی و رفاه امروزشان خرج کنند.
وی افزود: مردم باید بخشی از دارایی خود را به بورس بیاورند و همه دارایی را در بورس متمرکز نکنند، بلکه با مشورت با افراد امین و کاردان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. تازه‌واردان به بورس به هیچ وجه فریب شایعات و سیگنال فروش‌ها و کانال‌های متفرقه تلگرامی‌را نخورند، بلکه برای حضور در بورس از خرید سهام در عرضه اولیه و سهم‌های بنیادی (نفتی‌ها، فلزات اساسی و بانک‌ها) استفاده کنند.
این کارشناس بورسی افزود: ‌در ابتدا ممکن است با مبالغ اندک سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کنند تا کم کم پس‌انداز خوبی از بورس به دست آورند. همچنین در این زمینه که چه سهم‌هایی بنیادی محسوب می‌شوند، از مشاوران معتبر و مدیران سرمایه‌گذاری با مجوز سازمان بورس استفاده کنند.
مهدوی‌ پارسا در مورد وضعیت بازار سرمایه و دغدغه تحلیلگران در مورد احتمال ریزش آن، گفت: با نوسان اخیر نرخ ارز، ارزندگی بسیاری از سهم‌ها قابل توجیه است؛ ولی برخی سهم‌های بازار سرمایه از ارزندگی لازم برخوردار نیستند و سرمایه‌گذاران باید سعی کنند با تکیه بر نظر کارشناسان حرفه‌ای، اقدام به خرید سهم‌های بنیادی کنند.

نظر شما