شناسهٔ خبر: 41159471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

موزه‌های آذربایجان شرقی یک هفته تعطیل هستند/ هتل‌ها و بازار تبریز باز هستند

مدیرکل میراث و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به آنکه موزه‌های این استان بنابر دستور ستاد کرونا استانی به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود از ادامه فعالیت تاسیسات گردشگری و هتل‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، باتوجه به آنکه استان‌هایی مانند خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی یا بازگشایی مراکزی ازجمله موزه‌ها و بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری به ستاد استانی واگذار شده است.

احمد حمزه‌زاده (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی) با اشاره به اطلاعیه جدید ستاد کرونا استان درخصوص تعطیلی موزه‌ها گفت: موزه‌های استان از روز گذشته تعطیل شده‌اند و این تعطیلی به مدت یک هفته خواهد بود.

او درخصوص فعالیت هتل‌ها و مراکز گردشگری نیز گفت: هتل‌ها و سایر مراکز و تاسیسات گردشگری همچنان فعال خواهند بود و هنوز دستوری مبنی بر تعطیلی این مراکز از سوی ستاد استانی کرونا اعلام نشده است.

به گفته حمزه‌زاده، تنها مصوبه‌ای که ستاد کرونا در حوزه میراث و گردشگری اعلام کرده است، تعطیلی موزه‌هاست و بازار تبریز و سایر بخش‌های گردشگری و میراثی استان تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهد بود چنانکه در نوروز نیز تصمیماتی درخصوص تعطیلی یک ماهه این مراکز گرفته شد و بازار تبریز که ازجمله میراث جهانی استان به حساب می‌آید نیز تعطیل شد. اما درحال حاضر هنوز اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی بازارتبریز اعلام نشده است.

نظر شما