شناسهٔ خبر: 41116156 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

قیمت دلار و یورو در بازار امروز شنبه ۱۴ تیرماه ۹۹/ رکورد تاریخی دلار در صرافی ملی/ جهش عجیب قیمت دلار و یورو در بازار امروز

بازار ارز در اولین روز هفته با رشد نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز مواجه شده است. روندی که نشان از تصمیم بازارساز برای کاهش فاصله نرخ دلار آزاد با دلار صرافی بانکی دارد.

صاحب‌خبر -

قیمت دلار و یورو در بازار امروز شنبه ۱۴ تیرماه ۹۹/ رکورد تاریخی دلار در صرافی ملی/ جهش نرخ ارز در تابلوی صرافی‌های بانکی

تابناک اقتصادیبازار ارز در اولین روز هفته با رشد نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز مواجه شده است. روندی که نشان از تصمیم بازارساز برای کاهش فاصله نرخ دلار آزاد با دلار صرافی بانکی دارد. 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه چهاردهم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد رشد قیمت دلار و یورو در تابلو صرافی های بانکی هستیم. افزایش کم سابقه ای که باعث شد برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران، قیمت دلار در صرافی های بانکی از جمله صرافی ملی، وارد کانال 20 هزار تومانی شود. پیش از این بیشترین نرخ فروش دلار (19595 تومان) در این صرافی ها، در تاریخ سوم تیرماه به ثبت رسیده بود.

حال بر اساس جدیدترین قیمت های اعلام شده در صرافی های بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 20400 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 20700 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که این نرخ نسبت به پایان هفته قبل، 1750 تومان گران تر شده است. (ساعتی قبل قیمت دلار در صرافی های بانکی 20500 بود). همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 22800 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 23100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز پنجشنبه، 2000 تومان گران تر شده است. 

تکمیلی؛

در ساعت 13:40 دقیقه امروز تابلوی صرافی های بانکی بازهم نرخ دلار را افزایش داده است. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به نرخ 20600 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 20900 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که این قیمت نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، 1950 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 23000 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 23300 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز پایان هفته قبل، 2200 تومان افزایش نرخ دارد.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۹ ارز مانند یورو کاهش و ۱۷ ارز از جمله پوند افزایش و نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه چهاردهم تیرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۱۳ ریالی به قیمت ۵۲ هزار و ۴۳۲ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۴۴ ریالی به قیمت ۴۷ هزار ۲۴۴ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۴۳۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۰۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۴۳۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۰ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۱۲۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۵۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۴۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۴۶۸ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۲۱ ریال، روبل روسیه ۵۸۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۶۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۶۹ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۵۹ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۹۸۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۸۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۴۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار ۹۶۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۹۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۱۸ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۷۸۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی دو هزار و  ۸۹۲  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۲۴۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۸۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۵ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

نظر شما