شناسهٔ خبر: 41081656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های پاوه - مردم سالاری آنلاين

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ادامه آتش سوزی جنگل های ارتفاعات شهرستان پاوه برای هشتمین روز متوالی خبرداد.

صاحب‌خبر - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ادامه آتش سوزی جنگل های ارتفاعات شهرستان پاوه برای هشتمین روز متوالی خبرداد.
آزاد شیخ ویسی در گفت و گو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده "بوزین"و"مره خیل" در ارتفاعات کوهستانی شهرستان پاوه، گفت: با وجود تلاش های تمامی نیروهای امدادی، محیط زیست، منابع طبیعی و اهالی منطقه متاسفانه تاکنون موفق به مهار آتش نشده ایم.
وی افزود: سخت گذر بودن و وزش باد در منطقه مانع از مهار کامل آتش شده است.
شیخ ویسی عنوان کرد: ما چندین بار آتش را مهار و خاموش کردیم اما به دلیل وزش باد از نقطه دیگری آتش شعله ور می شود.
آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل امروز وارد هشتمین روز خود شد و عصر یکشنبه گذشته سه تن از نیروهای مردمی منطقه به نام‌های «مختار خندانی» از مؤسسین انجمن ژیوای شهرستان پاوه، «یاسین کریمی» عضو کمیته عملیاتی این انجمن و نیز «بلال امینی» در حین مهار آتش جان خود را از دست دادند.
همچنین روز گذشته یازدهم تیرماه نیر 2 نفر از نیروهای منابع طبیعی استان کرمانشاه در حین عملیات مهار  آتش در ارتفاعات بر اثر انفجار مین مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
براساس برآوردهای اولیه تاکنون هزار و ۴۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه طعمه آتش شده است.
منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد.
شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

نظر شما