شناسهٔ خبر: 41027332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توقف صادرات تجهیزات دفاعی آمریکا به هنگ کنگ

تهران- ایرنا- «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی به هنگ کنگ را پایان داده و در حال بررسی وضع محدودیت‌های تجاری بیشتر علیه این منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه‌شنبه رویترز، پمپئو اظهار کرد: تصمیم حزب کمونیست چین برای نقض آزادی‌های هنگ کنگ، دولت ترامپ را بر آن داشته تا در سیاست‌های خود در قبال این منطقه تجدیدنظر کند.
وی افزود که صادرات تجهیزات دفاعی به هنگ کنگ از روز دوشنبه به وقت محلی متوقف می‌شود و آمریکا گام‌های دیگری برای پایان دادن به صادرات فناوری‌های دارای کابرد دوگانه به این منطقه بر خواهد داشت.
پمپئو مدعی شد: آمریکا به دلیل دفاع از امنیت ملی خود وادار شده این تصمیم را اتخاذ کند. ما دیگر نمی‌توانیم میان صادرات تجهیزات کنترل شده به هنگ کنگ یا به چین تمایز قائل شویم.
در حالی که آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شود، لفاظی‌های دولت ترامپ علیه چین افزایش یافته است.
پمپئو جمعه گذشته نیز اعلام کرد که واشنگتن در ارتباط با تحولات هنگ کنگ، صدور روادید برای مقام‌های حزب کمونیست چین را محدود می‌کند.
سنای آمریکا هم روز پنجشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که افراد و شرکت‌هایی را که از مواضع چین در قبال هنگ کنگ حمایت می‌کنند، تحریم خواهد کرد.
اقدامات آمریکا علیه چین پس از آن دوباره شدت گرفت که پکن قانون امنیتی تازه‌ای در مورد هنگ کنگ تصویب کرد.
بر اساس مفاد قانون جدید چین، پکن یک کمیسیون جدید ایجاد می‌کند و یک مشاور نیز برای آن در نظر می‌گیرد و رهبری هنگ کنگ هم باید برای رسیدگی به موارد تخلف، قضاتی را تعیین کند.
به هنگ کنگ اعلام شده است که باید مدیریت و نظارت بر مدارس و دیگر بخش‌های اجتماعی مرتبط با امنیت ملی را تقویت کرده و یک کمیسیون برای حراست از امنیت ملی ایجاد کند.

نظر شما