شناسهٔ خبر: 41011898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روایت طغیانی از افزایش نقدینگی روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در دولت روحانی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید در حال حاضر روزانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی جامعه اضافه شده و این نقدینگی به سمت بازار‌هایی مانند سکه و ارز می‌رود و موجب التهاب بازار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، افزایش نقدینگی جامعه را دلیل گرانی ارز، سکه، مسکن و خودرو دانست و گفت: رئیس کل بانک مرکزی باید برنامه‌ای جامع و کامل درباره راهکار‌های مهار نقدینگی و جلوگیری از خلق پول توسط بانک‌های خصوصی به کمیسیون اقتصادی ارائه کند، زیرا در سال گذشته ۳۰ درصد به نقدینگی موجود در کشور اضافه و به سمت بازار‌های ارز، سکه، خودرو و مسکن روانه شد.


۶۰ درصد نقدینگی جامعه حاصل فعالیت بانک‌های خصوصی و تجاری است


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چگونه با رشد اقتصادی منفی در سال گذشته، نقدینگی بیشتر شده است؟ افزود: اگرچه افزایش پایه پولی بانک مرکزی، ۴۰ درصد نقدینگی کشور را ایجاد کرده است، اما ۶۰ درصد نقدینگی حاصل فعالیت بانک‌های خصوصی و تجاری است.


روزانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی جامعه اضافه شده و این نقدینگی به سمت بازار‌هایی مانند سکه، ارز و ... رفته و موجب التهاب بازار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: نمایندگان مجلس در تلاش اند با به کارگیری ظرفیت کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه، راهکار‌های کاهش قیمت کالا را تدوین کنند چراکه در شرایط کنونی مردم در مضیقه بوده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

نظر شما