شناسهٔ خبر: 38769365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو بیان شد؛

حسینی: ناهماهنگی در عرضه و تقاضا؛ دلیل افزایش قیمت طلا و ارز / درباره «بازار متشکل ارزی» بارها تذکر داد‌ه‌ایم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما در کشور شاهد یک افزایش قیمت مازاد بر افزایش قیمت جهانی ارز و طلا هستیم مربوط به میزان تقاضا نسبت به عرضه است.

صاحب‌خبر -

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به افزایش قیمت ارز و طلا در هفته‌های اخیر گفت: در حال حاضر قیمت ارز و طلا در بازار‌های جهانی افزایش داشته است که این مسئله می‌تواند آثار روانی خود را در اقتصاد کلان کشور‌ها بروز دهد.

وی افزود: اینکه ما در کشور شاهد یک افزایش قیمت مازاد بر افزایش قیمت جهانی ارز و طلا هستیم مربوط به میزان تقاضا نسبت به عرضه است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین باید به این نکته توجه داشت که در روز‌های پایانی سال فشار واردات کالا به کشور بیشتر شده و بحث تقاضا برای خروج از کشور و تهیه ارز بالا می‌رود .

حسینی اظهارداشت: همچنین نگرانی‌های افراد از دارایی هایشان و تبدیل کردن آن‌ها به ارز هم در شرایط رکود اقتصادی همواره مزید بر علت شده و می‌تواند افزایش قیمت ارز را توجیه کند. بنابراین همه این موارد باعث شده تا شاهد افزایش تقاضا بیشتر از عرضه باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: در این زمینه ما بار‌ها بار‌ها به بانک مرکزی توصیه کردیم تا بحث شکل‌گیری بازار متشکل ارزی را مد نظر قرار دارد، اما متاسفانه بانک بانک مرکزی در این زمینه با سیاست‌های دیگری پیش رفته است و البته در برخی موارد هم موفق بوده است، با این حال زمان‌هایی هم بوده که نرخ ارز بیش از حد تصور افزایش داشته است که امیدواریم بانک مرکزی با سیاست‌هایش این افزایش قیمت را مهار کند.

نظر شما