شناسهٔ خبر: 40963027 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مغفول ماندن توجه به احداث فاضلاب در پایتخت

هاشمی گفت: به موضوع احداث مترو توجه شده، اما موضوع فاضلاب آن چنان که باید جدی گرفته نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در آیین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: اهمیت آب بر همگان روشن است و می‌توان گفت این موضوع از برق و گاز اهمیت بیشتری دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منابع آب تهران از ۴ منبع کرج، طالقان، ماملو و لار تغذیه می‌شود، گفت: تا به اندازه‌ای که در توان است باید میزان استفاده از آب را کاهش دهیم و در تولید محصولات نیز آب را بهینه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد: ما در شورای شهر تهران مصرف بهینه آب در شهر تهران را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها استفاده از آبیاری تحت فشار است و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر منطقه ۲۲ به آبیاری تحت فشار مجهز شود کاهش چشمگیری در مصرف آب را شاهد خواهیم بود.

هاشمی گفت: در بازدید از بوستان چیتگر مشخص شد اگر آبیاری تحت فشار ایجاد شود، به شدت راندمان کار بالا می‌رود و هزینه‌های احداث شبکه به سرعت بر می‌گردد.

او بیان کرد: بعد از مصرف وارد دوره توزیع می‌شویم و در ابتدا وزارت نیرو قرار دارد و پس از آن آب منطقه و آبفا در رده‌های بعدی قرار دارند که باید آب را به شبکه منتقل کنند.

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد: آیت الله هاشمی در خطبه نماز جمعه بار‌ها تأکید داشت مترو و شبکه فاضلاب باید احداث شوند که مترو مورد توجه قرار گرفت، اما موضوع فاضلاب آن چنان که باید جدی گرفته نشد.

هاشمی گفت: ما در دوره جنگ و تحریم طرح‌های زیر بنایی خود را رها نکردیم و در موضوع تفاهم نامه ابتدا نگاه کردم و فکر کردم موضوع مهم نیست و نباید حاضر شوم، اما بعد بیشتر توجه کردم دیدم موضوع بسیار مهم است و خود را سریع به جلسه رساندم.

او بیان کرد: باید این ۲۵ سال استفاده رایگان از تفاهم نامه خط بخورد، زیرا ما نسبت به آیندگان مسئولیم و ممکن است شرکت آبفا آب را قطع کند و اگر تصور کنیم ۲۵ سال آینده اصلاح طلبان روی کار باشند باید موضوع مورد توجه قرار گیرد (با خنده).

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد: این تفاهم نامه می‌تواند با تمام مناطق امضا شود و به عقیده من مناطق این امکان را دارند که فضا را در اختیار آبفا قرار دهند.

هاشمی گفت: موضوع برق و گاز نیز در کنار آب باید مورد توجه قرار گیرد و از لحاظ محیط زیستی تفاهم نامه‌های لازم در بخش گاز و برق به امضا برسد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما