شناسهٔ خبر: 40962264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هاشمی: احداث تصفیه‌خانه آب به اندازه مترو در تهران اهمیت دارد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران احداث تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در پایتخت را با اهمیت عنوان کرد و آن را همپایه توسعه مترو دانست.

صاحب‌خبر -

محسن هاشمی روز شنبه در آئین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت ابفای تهران برای ایجاد تصفیه خانه آب در منطقه ۲۲ پایتخت گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت دارد موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما توسعه زیرساخت ها از جمله مترو در زمان جنگ بود.

به گفته هاشمی، اهمیت آب بر همه مشخص است و از برق و گاز هم اهمیتش بالاتر است و در این خصوص غربی ها می گویند برای شروع هر کاری باید ابتدا به موضوع آب توجه شود.

وی ادامه داد: سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان پنج مخزن آبی شهر تهران است و اولین نکته در خصوص آب، روی آوردن به کاهش مصرف آن به ویژه در حوزه آبیاری فضای سبز است.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، باید از آبیاری تحت فشار برای سیراب کردن فضای سبز شهری بهره برد.

وی افزود: شهردار منطقه ۲۲ گفته برای فضای سبز این منطقه تهران به ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد در حالی که اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

هاشمی با بیان اینکه به خاطر بدهکاری شهرداری به شرکت آب و فاضلاب، آب پارک چیتگر را قطع کرده بودند و برخی درختان این منطقه خشک شد، گفت: در حالی که ما وقتی حساب کردیم دیدیم اگر نصف آن هزینه‌ را برای آبیاری تحت فشار مصرف می کردیم، به صرفه تر بود.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران یادآور شد: آب و فاضلاب هم باید آب مناسب توزیع کند و هم باید فاضلاب و پساب را کنترل کند.

هاشمی در بخص دیگری از سخنانش با بیان اینکه تفاهم نامه خوبی میان آب و فاضلاب و شهرداری بسته شده است، گفت: اما کاش استفاده رایگان از پساب را مادام العمر می کردید نه فقط ۲۵ سال، چراکه نگرانم ۲۵ سال بعد به یک باره پول زیادی برای پساب بپردازیم.

وی ادامه داد: معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نشود.

هاشمی افزود: می شود این قرارداد و تفاهم نامه را با همه مناطق شهر تهران منعقد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از شرکت برق و گاز شهر تهران هم خواست تا درموضوع تاب آوری شهر تهران به تامین برق و گاز اضطراری بپردازند.

پیشرفت ۹۰ درصدی شبکه فاضلاب پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در آئین گفت که احداث شبکه فاضلاب در شهر تهران بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

مجتبی یزدانی افزود: از سال ۹۰ به بعد موضوع احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهر تهران پیگیری شد و در ادامه نیز با شرکت آبفا تفاهم نامه‌ای امضا شد تا مشکلات دوجانبه حل و فصل شود.

نظر شما