شناسهٔ خبر: 40958458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد شهرک فرودگاهی در زرندیه/ پیشرفت 70 درصدی پروژه

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه گفت: شهرک فرودگاهی پرندک با هدف امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران در دست راه‌اندازی است و هم اکنون 70 درصد پیشرفت فزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

کاپیتان محمد مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک از سال 1396 در دستور کار قرار گرفت و با اخذ موافقت‌های لازم از ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، کار واگذاری زمین برای این پروژه انجام شد.

وی با بیان این که  این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد، افزود: فاز نخست شامل مجموعه هوانوردی عمومی با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی در زمینی به وسعت  21 هکتار و در مرحله دوم با ارتقای کاربری‌ها، فرودگاهی سبک با هواپیماهای دارای گنجایش کمتر از 19 نفر و حمل بار و خدمات پستی تا 15 تن و برگزاری نمایشگاه سالانه هواپیما در زمینی به وسعت 21  هکتار احداث خواهد شد.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه با اشاره به این که این پروژه بستری مناسب برای ایجاد قطب هوایی در منطقه و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر داخلی و خارجی به شمار می‌رود، افزود: بهره مندی مردم از خدمات پروازی و تفریحی با هواپیماهای  سبک و فوق سبک رونق اقتصادی استان مرکزی و کشور، برگزاری  دوره‌های آموزش خلبانی، مهمانداری، تعمیر و نگهداری، بازآموزی حین خدمت کارکنان فرودگاهی و پروازی، امکان انجام پرواز در مسافت‌های کوتاه با هواپیماهای ویژه، فراهم کردن زمینه امدادرسانی هوایی به استان‌های همجوار در زمان وقوع بحران‌ها از مزایای این پروژه  است.

مطلق اظهار کرد: برای احداث و تامین تجهیزات پروازی فاز نخست این پروژه در مجموع 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و با همکاری مسئولان مربوطه بخشی از فاز اول (تامین تجهیزات پروازی و وسایل پروازی ) تا یک ماه و نیم آینده قابل افتتاح است.

وی با اشاره به ظرفیت رونق گردشگری در این شهرک گفت: جهت رونق بومگردی و توسعه گردشگری هوایی 12 واحد اقامتی در این شهرک احداث می‌شود.

مطلق نزدیکی به پایتخت، قرار داشتن در مسیر ترانزیتی و هوایی مرکز به غرب کشور، همجواری به شهرستان‌های ساوه و زرندیه به عنوان قطب صنعت کشور ، دسترسی به استان‌های مرکزی، قم، قزوین، همدان را از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه پرندک زرندیه عنوان کرد.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه گفت: این فرودگاه از تمامی استانداردهای فرودگاهی، امنیتی و عملیاتی برخوردار بوده و تمامی مجوزات از سازمان هواپیمایی کشوری و مراکز نظامی را اخذ کرده است که با اجرای عملیاتی عمرانی درصدد اخذ مجوز بهره برداری از سازمان هواپیمایی کشوری است.

مطلق با اشاره به جانمایی 4 آشیانه در شهرک فرودگاهی پرندک تصریح کرد: بیش از 350 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرک فرودگاهی مشغول بکار خواهند شد.

وی تصریح کرد: بخش آموزش برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در مجموعه هوانوردی پرندک است.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه با اشاره به فعالیت این شهرک فرودگاهی در حوزه ترانزیت کالاها بیان کرد: زیرساخت شهرک فرودگاهی پرندک امکان حضور فعالان و شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه صنعت، محیط زیست، کشاورزی و خدماتی را فراهم می‌کند.

مطلق سپس ادامه داد: در حوزه تفریحات هوانوردی نیز تمامی امکانات برای مردم و علاقمندان فراهم می‌شود و دو مجموعه سایت پروازی در این شهرک فرودگاهی در زمینی به مساحت حدودا  40  هکتار ساخته می‌شود تا از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کرده و مردم برای تفریح هوانوردی به سایر کشورها سفر نکنند.

مجری و سرمایه گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه در خصوص دلیل انتخاب این نقطه برای احداث این طرح هوانوردی گفت: گزارشات هواشناسی از 15 سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و بر مبنای سوابق اقلیمی منطقه، شرایط آب و هوایی که شامل باد، درجه حرارت، بارش‌های فصلی و سالانه بررسی و محاسبه صورت گرفته که معیار مشخص شدن اماکن و ابنیه فرودگاهی است.

وی، با یادآوری آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی این پروژه با حضور استاندار مرکزی و برخی مقامات استانی و شهرستان همزمان با دهه فجر سال 98 گفت: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه کار احداث ساختمان اداری شهرک فرودگاهی نیز آغاز شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است و احداث برج مراقبت نیز به اتمام رسیده و امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم از امور اراضی استان کار انتقال سند بزودی انجام شود.

وی بیان کرد: همزمان با نصب برج مراقبت به منظور کنترل پروازها و نیز راه‌اندازی ساختمان اداری بلافاصله باند پروازی به طول بیش از 850 متر به همراه راه‌های ارتباطی، تاکسی وی، پارکنیگ هواپیماها، پد هلیکوپتر برای خدمترسانی در بخش‌های اورژانسی و کنترل ترافیکی استان های مرکزی و تهران در فاز اول احداث می‌شود.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه  با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه و استان مرکزی به عنوان معین استان تهران به شمار می‌روند، افزود: از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این شهرک فرودگاهی امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران است.

مطلق گفت: محاسبه استاندارد باند فرودگاه شهر پرندک بر مبنای مطالعات دو منطقه شامل ایستگاه هواشناسی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و ایستگاه هواشناسی ساوه صورت گرفته است.

وی به تکمیل تجهیزات ایمنی و حفاظتی این مجموعه و استقرار نیروهای حفاظتی در دو حوزه انفرادی و گروهی به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم شهرک فرودگاهی اشاره کرد و افزود: تامین زیرساخت‌ها و چیدمان صحیح ساختاری مجموعه هوانوردی عاملی در راستای تسریع در بهره‌برداری این طرح خواهد شد.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه  توسعه شهرک پرندک و شهرستان زرندیه را از جمله مزایای مهم اجرای این طرح بیان کرد و افزود: خوشبختانه نگاه مردم منطقه به حوزه هوانوردی یک نگاه خوشبینانه توام با شور وشوق است و خیلی مشتاق هستند که بزودی فعالیت‌های این مجموعه آغاز شود.

 انتهای پیام/ح

نظر شما