شناسهٔ خبر: 40956720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بازگشت قدیمی‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بعد از 11 سال به هلال‌احمر استان خراسان رضوی

صاحب‌خبر -

گروه شهرستانها: طی مراسمی با حضور قائم مقام مدیرکل جمعیت هلال احمر کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، معاون دادستان و رئیس سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی قدیمی‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست بعد از 11 سال به مالک اصلی هلال احمر استان خراسان رضوی برگردانده شد.
این ملک با 14000 مترمربع عرصه و اعیان که از حدود 90 سال پیش به هلال احمر واگذار و بخشی از سرمایه عمومی کشور و جزء با سابقه ترین و بهترین مراکز نگهداری از کودکان بوده و در آن از کودکان بی سرپرست اعم از معلول جسمی‌، ذهنی و ... توسط هلال احمر نگهداری می‌شد. این بنا از 37 سال پیش بنام مجتمع پرورشی کودکان شهید هاشمی‌نژاد نام گذاری و طی تفاهم نامه ی با سازمان بهزیستی کل کشور بصورت اجاره نامه در اختیار موسسات خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست و معلول واگذار گردید که در سال 1386 مدیرعامل وقت جمعیت هلال احمر استان خراسان با توجه به اینکه ملک مورد نظر تا آن زمان بنا به دلایل مختلف اعم از کوتاهی ادارات ذی صلاح و عدم پیگیری مدیران سابق جمعیت هلال احمر فاقد اجاره خط یا سند ملکی خاصی بود با تاسیس یک موسسه خیریه بنام شکوفه‌های ایمان اقدام به تصرف آن نموده که بعد از حدود 11 سال با پیگیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی جناب دکتر مجتبی احمدی و با همکاری سازمان بهزیستی، سازمان بازرسی و دادگستری استان ملک مورد نظر از تصرف آن موسسه خیریه خارج و به هلال احمر استان خراسان واگذار و کودکان محدودی که در این مرکز بصورت نامطلوبی نگهداری میشدن به مراکز دیگر انتقال و پروانه آن موسسه باطل گردید.
در حاشیه این مراسم دکتر احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان این نکته که متصرفین خسارات زیادی به بنا و تجهیزات این مرکز وارد نموده‌اند اعلام کرد: طی مکاتبات انجام شده با مدیرکل هلال احمر کشور درخواست تامین بودجه برای بازسازی و تجهیز این مرکز داده‌اند و روند بازسازی حدود 10ماه زمان میبرد و مجددا طی یک اجاره نامه رسمی به سازمان بهزیستی با همان کاربری واگذار می‌گردد. درپایان معاون دادستان با بیان اینکه تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موظف به حفظ سرمایه‌های عمومی هستن و سریعا نسبت به رفع نواقص احتمالی در اسناد و سند مالکیت اراضی مورد استفاده خود اقدام نموده تا شاهد چنین مواردی دیگر نباشیم. 
وی در ادامه اعلام نمود که روند دریافت سند مالکیت این مرکز در حال انجام است و در کوتاه ترین زمان به هلال احمر استان تحویل خواهد شد و متصرفین بابت خسارات وارده به بنا و تجهیزات مجتمع پرورشی شهید هاشمی‌نژاد جریمه و محکوم به جبران خسارات وارد خواهند شد.
 

نظر شما