شناسهٔ خبر: 4095197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طلایی: شرط محل سکونت برای رای دهندگان در انتخابات شورایاری ها حذف شده است

تهران - ایرنا - رییس هیات اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران با اشاره به اصلاح آیین نامه این دوره از انتخابات گفت: با اصلاح شرط توطن (محل زندگی)در این آیین نامه، محدودیتی برای حضور شهروندان در شعب اخذ رای انتخابات شورایاری ها وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

مرتضی طلایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رای دهندگان حتما باید ساکن شهر تهران باشند، افزود: با اصلاح آیین نامه و حذف شرط توطن، شهروندان تهرانی برای شرکت در انتخابات شورایاری ها می توانند به هر یک از شعب اخذ رای مستقر در مناطق مختلف شهر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در هیات نظارت مورد بررسی قرار می گیرد افزود: تخلفات در هیات نظارت مستندسازی شده و براساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت : برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها یک هزار و 800 شعبه اخذ رای در 354 محله شهر تهران ایجاد شده است.

به گفته وی، در مجموع 25 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، خدماتی و امنیتی و انتظامی در فرآیند برگزاری این دوره از انتخابات شورایاری های شهر تهران مشارکت دارند.

طلایی با اشاره به اینکه شعب اخذ رای تا ساعت 19 آماده پذیرش و اخذ آرای شهروندان هستند، گفت: با برگزاری این انتخابات سه هزار و 540 نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورایاری ها در محلات مختلف شهر تهران انتخاب می شوند.

شورایاران فعالیت خود را از نیمه دوم فروردین سال 94 آغاز می کنند.

تهرام/7243/9350/ 1625

نظر شما