شناسهٔ خبر: 40951604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در قوچان بخشی از مشکلات معتادین متجاهر را حل می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در این شهرستان می‌تواند بخشی از مشکلات معتادین متجاهر را حل کند که تاکنون با وجود داشتن یک متقاضی برای ایجاد، جای مشخصی برای این مرکز در قوچان در نظر گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «طرح قرنطینه معتادین متجاهر در قوچان کی اجرا می‌شود؟» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری آن را داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در مشهد، گفت: نیروی انتظامی با دستور مقام قضایی اقدام به جمع‌آوری معتادین متجاهر کرده و این افراد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری و بازپروری می‌شوند.

حسین ولیدخت با یادآوری این موضوع که مراکز ماده ۱۶ باید توسط وزارت کشور راه‌اندازی شود، بیان کرد: پیش از شیوع کرونا حدود ۱۳۵ نفر از معتادین متجاهر این شهرستان جمع‌آوری‌شده و برای بازپروری به این مرکز فرستاده شدند که شاید سهمیه قوچان به‌صورت سالانه برای این مرکز ۲۵ نفر باشد.

وی بابیان اینکه جدیداً مجوزی برای برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله قوچان صادر شده که می‌توانند این مرکز را با ظرفیت ۲۰۰ نفر راه‌اندازی کنند، تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور فرماندار قوچان برگزار و موضوع اطلاع‌رسانی شد، زیرا ۵۰ درصد بودجه این مرکز توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و ۵۰ درصد مابقی با استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی همچون شورای شهر و خیرین باید تأمین شود.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان تأکید کرد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در این شهرستان و انجام مدیریت درست در آن، می‌تواند بخش از مشکلات معتادین متجاهر را حل کند که تاکنون با وجود داشتن یک متقاضی برای ایجاد، جای مشخصی برای این مرکز در قوچان در نظر گرفته نشده است.

ولیدخت ادامه داد: ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد پایین بوده و بابت ترک هزینه دریافت می‌کنند، اما مرکز ماده ۱۶ هزینه‌ای اخذ نمی‌کند و اعتبار آن به‌صورت استانی و شهرستانی باید تأمین شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نظر شما