شناسهٔ خبر: 40951594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مس، طلایی شد؛ دومین ناکامی پیاپی در فینال برای گیتی‌پسند

عصر امروز در قالب دور برگشت دیدار فینال مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال کشور، از ساعت ۱۸ گیتی‌پسند اصفهان در سالن پورشریفی تبریز مهمان مس سونگون ورزقان بود که در نهایت با نتیجه 3 بر 3 در دقایق قانونی و 6 بر5 در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز در قالب دور برگشت دیدار فینال مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال کشور، از ساعت ۱۸ گیتی‌پسند اصفهان در سالن پورشریفی تبریز میهمان مس سونگون ورزقان بود که در نهایت با نتیجه 3 بر 3 در دقایق قانونی و ۶ بر ۵ در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شد تا برای دومین سال متوالی جام قهرمانی را مجدداً در لحظات پایانی تقدیم حریف آذری خود کند.

سرخ‌پوشان که نتوانستند در بازی رفت نتیجه قابل قبولی را کسب کنند و در خانه بازی را به حریف خود واگذار کرده بودند، با آغاز بازی دوم، فشار خود را بر روی دروازه میزبان تحمیل کردند.

فشار‌های گیتی‌پسند تا اواسط نیمه نخست ادامه داد اما با درخشش صمیمی توپ از خط دروازه مس سونگون عبور نکرد؛ با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه نخست تیم مس مقداری از لاک دفاعی خارج شد تا مقداری از فشار مهمان بکاهد و جلوکشیدن مس سبب شد که فخیم اولین گل این دیدار را به نفع تیم خود به ثمر برساند.

پس از گل اول مس، سرخ‌پوشان فشار خود را برای جبران نتیجه افزایش دادند و با درخشش عزتی نیز در این امر موفق بودند تا بازی به تساوی کشیده شود اما نتیجه تساوی فقط ۴ دقیقه دوام آورد و جاوید مجدداً نتیجه بازی را به نفع تیم خود تغییر داد تا نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود میزبان به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم شاگردان افضل کار خود را تهاجمی آغاز کردند، تنها یک دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که میزبان توسط خیام به گل سوم رسید تا شرایط برای سرخ‌پوشان بیش از پیش سخت شود اما سرخ‌پوشان با افزایش سرعت بازی و ضدحملات سریع توانستند با گلزنی عباسی فاصله خود را با حریف به یک گل برسانند.

در ادامه بازی و نزدیک شدن به دقایق پایانی، گیتی‌پسند مجددا فشار خود را برای گلزنی افزایش داد و با اخراج اولادقباد، شانس این تیم افزایش یافت و در نهایت با درخشش حسن‌زاده سرخ‌پوشان توانستند به روند بازی بازگردند تا مشخص شدن قهرمان به وقت اضافه کشیده شود.

 وقت اضافه این دیدار هیچ تغیری را در روند بازی ایجاد نکرد تا برای مشخص شدن برنده این دیدار ضیافت پنالتی برپا شود؛ در ضربات پنالتی نصیری، سنگ‌سفیدی،جاوید، عباسی، فخیم، حسن‌زاده ضربات پنالتی خود را وارد دروازه کردند تا با نتیجه ۳ بر ۳پنالتی‌ها به تک پنالتی برسد؛ تقی‌زاده، رایموند، آقاپور، عزتی، شجری نیز پنالتی‌های خود را وارد دروازه کردند اما در نهایت میثم برمشوری سبب مالک جام میناکوب مشخص شود، برمشوری پنالتی خود را از دست داد تا در مجموع ۶ بر ۵ مس سونگون برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتسال شود.

برمشوری پنالتی خود را از دست داد تا در مجموع ۱۰ بر ۹ مس سونگون برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتسال شود.

ترکیب گیتی‌پسند اصفهان:

حمید احمدی، محمد کشاورز، سعید احمدعباسی، الکس فالکون، میثم برمشوری، مهران عالیقدر، مرتضی عزتی، محمد‌رضا سنگ‌سفیدی، والکس رایموند، علی اصغر حسن زاده، مسعود یوسف و بهزاد رسولی

سرمربی: حمید بی‌غم

ترکیب مس سونگون:

مهدی جاوید، فرهاد فخیم، محمد شجری، مسلم اولادقباد، سامان دشن، سعید مومنی، بابک نصیری، علی‍رضا صمیمی، سعید تقی‌زاده، سالار آقاپور، علی خیام و مصطفی طیبی

سرمربی: علی‌رضا افضل

گل‌ها: 

برای مس سونگون میثم خیام دقیقه 14 و 21 و مهدی جاوید دقیقه 19

برای گیتی پسند مرتضی عزتی دقیقه 15، سعید احمدعباسی دقیقه 22 و علی اصغر حسن‌زاده دقیقه 38

کارت زرد:مهدی جاوید و فرهاد فخیم، مرتضی عزتی، حمید احمدی

کارت قرمز: مسلم اولادقباد دقیقه 38

شرح گل:

- دقیقه 14

در یک کار تاکتیکی جاوید توپ را به خیام رساند، خیام نیز با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه اولین گل این دیدار را برای مس سونگون به ثمر رساند.

-دقیقه 15

بازیکنان گیتی‌پسند‌ در یک کار تیمی خود را به زمین مس رساندند، حفیظی با یک پاس رو به عقب عزتی را مالک توپ کرد که بازیکن گیتی‌پسند با استفاده از موقعیت و یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه مس، گل تساوی این دیدار را به ثمر رساند.

-دقیقه 19

تیم مس اواسط زمین گیتی‌پسند مالک یک ضربه آزاد شد که جاوید با یک شوت سنگین توانست دروازه گیتی‌پسند را باز کند.

-دقیقه ۲۱ 

پس از توپ‌ربایی اولادقباد و ضد حمله سریع مس سونگون، میثم خیام در محوطه جریمه گیتی‌پسند مالک توپ شد که وی توانست با یک چرخش سریع سومین گل تیم و دومین گل خود را در این دیدار به ثمر برساند.

-دقیقه ۲۳

سعید احمد عباسی با یک شوت فنی و غیر منتظره توانست از پشت محوطه جریمه مس سونگون دروازه صمیمی را باز کند.

-دقیقه ۳۸ 

علی اصغر حسن زاده پشت محوطه جریمه تیم مس سونگون مالک توپ شد که وی با یک چرخش سریع تواسنت توپ را وارد دروازه صمیمی کند.

حواشی: 

* تمامی محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همچون بازی دور رفت، اعم از عدم حضور تماشاگران، حضور حداقلی عوامل دوباشگاه، فاصله نیمکت‌ها، عدم گرفتن عکس تیمی و حضور تمامی عوامل با ماسک در دیدار برگشت نیز رعایت شد.

* محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی، پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال و اعضا کادرفنی تیم ملی از نزدیک نظاره‌گر این دیدار بودند.

* این دیدار از سه شبکه تلویزیونی ورزش، سهند و اصفهان به صورت مستقیم پخش شد.

* علی اصغر حسن‌زاده و علی‌رضا صمیمی که در بازی رفت به ترتیب به دلیل محرومیت و مصدومیت بازی هفته پیش را از دست دادند، در بازی برگشت به ترکیب تیم خود اضافه شدند.

* پس از برخورد فخیم با سنگ‌سفیدی، نیمکت‌نشینان گیتی‌پسند به عملکرد دارو و بازیکن تیم مس معترض بودند.

* با وجود اینکه داور جو نیمکت گیتی پسند را آرام کرد، فخیم به اعتراضات مکرر نیمکت گیتی‌پسند معترض بود که در نهایت منجر شد داور فخیم را با کارت زرد جریمه کند و همچنین بدنساز گیتی‌پسند نیز اخراج شود.

* در صحنه‌ای حمید احمدی در کنار خط نیمکت با علی افضل برخورد کرد، احمدی بلافاصله از افضل دلجویی کرد.

*در صحنه‌ای حمید احمدی با یکی از بازیکنان مس سونگون برخورد داشت که داور احمدی را با کارت زرد جریمه کرد، احمدی و کادرفنی گیتی‌پسند به شدت به تصمیم داور اعتراض داشتند.

*در روند بازی سنگ سفیدی با آقا‌پور برخود داشت، پس از برخورد این دو اولادقباد برای حمایت از آقاپور با سنگ‌سفیدی برخورد کرد که این موضوع سبب بازیکنان گیتی‌پسند و مس برای چند ثانیه با یکدیگر جدال داشته باشند، این موضوع با دخالت سریع داور به پایان رسید.

* گیتی پسند از دقیقه ۳۷ دست به پاورپلی زد.

* اولادقباد به دلیل اعتراضات مکرر به داور از زمین اخراج شد.

* حمید بی‌غم در صحنه‌تی به‌شدت به عملکرد داور معترض بود که سبب شد تمامی نیمکت‌نشینان گیتی‌پسند برای آرام کردن وی وارد عمل عمل شوند.

* مسلم اولادقباد پس از اخراجش توسط داور زمین را ترک نمی‌کرد که سرانجام با دخالت افضل، وی راهی رختکن شد.

* پس از خطای برمشوری و پایان محدودیت پنج خطایی گیتی پسند، مس سونگون مالک ضربه پنالتی شد که با درخشش دروازبان گیتی‌پسند جاوید موفق به گلزنی نشد.

* بازیکنان دو تیم پیش از ضربات پنالتی علی‌رغم ممنوع بودن تجمع در روند بازی، حلقه اتحاد تشکیل دادند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ک۳۰/

نظر شما