شناسهٔ خبر: 40951591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۰۰ خانواده زندانیان کهگیلویه و بویراحمد بسته معیشتی دریافت کردند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی، گفت: یک هزار و ۲۰۰ خانواده زندانیان این استان در قالب رزمایش ملی همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه بسته معیشتی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل جمیاری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: علاوه بر این برخی مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز سرکشی از تعدادی خانواده زندانیان استان داشته اند.

وی افزود: خانواده زندانیان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات متعددی به ویژه در زمینه اقتصادی داشته و همواره نیز انواع آسیب های اجتماعی آنان را تهدید می کند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسؤولان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان همیشه یار و یاور خانواده زندانیان استان بوده و برای حمایت از آنان اقدام های لازم را انجام می دهند.

جمیاری عنوان کرد: انتظار می رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد زندانیان این استان را پس از گذراندن دوره حبس طرد نکرده و با کنایه زدن و سرزنش کردن سبب انزوا و سرخوردگی آنان نشوند.   

وی ابراز داشت: شرایط برای اشتغال زندانیان کهگیلویه و بویراحمد پس از خروج آنان از زندان از سوی متولیان امر و مسؤولان اجرایی این استان فراهم شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زندانیان جرایم غیرعمد افراد بدهکار غیربزهکار بوده و ماندن آنها در زندان پیامدهای منفی از جمله افزایش جمعیت کیفری را به همراه دارد.

جمیاری اظهار داشت: درخواست می شود که شوراهای حل اختلاف، کمیته های صلح و سازش، معتمدان محلی و ریش سفیدان کهگیلویه و بویراحمد دعاوی مالی را حل و فصل کنند تا افراد بدهکار کمتر راهی زندان شوند.

وی افزود: انتظار می رود که نیکوکاران بومی و غیربومی حمایت مالی بیشتری برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد کنند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالیت های مذهبی و فرهنگی در زندان های این استان به منظور اصلاح زندانیان و جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به زندان توسعه خواهد یافت.

جمیاری عنوان کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تعامل و مشارکت لازم را با اداره کل زندان های استان برای تحقق هر چه بهتر این امر مهم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶ تا ۱۲ تیرماه هر سال به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده، ابراز داشت: آمریکا در امور دیگر کشورها دخالت می کند حال آنکه به دروغ خود را مدعی طرفداری از حقوق بشر معرفی کرده است.

جمیاری گفت: ایران اسلامی از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون از انواع جنایت های آمریکا در امان نبوده و ملت ایران نیز در این چهار دهه مقابل زورگویی های این کشور جنایتکار به طور جانانه مقاومت و ایستادگی کرده اند.

نظر شما