شناسهٔ خبر: 40949544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به حوادث بغداد

جنبش نجباء: برخی طرفها مجری سیاست‌های اشغالگران آمریکا در عراق هستند

بغداد - ایرنا - «جنبش مقاومت اسلامی نجباء» در واکنش به حوادث اواخر وقت پنجشنبه بغداد و دستگیری شماری از نیروهای تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» وابسته به «کتائب حزب الله» اعلام کرد که برخی طرفها در عراق نباید مجری سیاست‌های اشغالگران آمریکا باشند.

صاحب‌خبر -

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق (زیر نظر آمریکا) دیشب به مقر تیپ ۴۵ الحشدالشعبی وابسته به جنبش کتائب حزب ‌الله در منطقه «الدوره»  در بغداد حمله کرده و دستکم ۱۳ نفر از نیروهای این جنبش را بازداشت کردند.
سازمان مبارزه با تروریسم یکی از یگان‌های مستقل در نیروهای مسلح عراق است که پس از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳ با کمک و زیر نظر آمریکایی‌ها تاسیس شد.

در همین راستا، مسئول نظامی جنبش مقاومت اسلامی نجباء امروز (جمعه) با تاکید بر اینکه برخی طرف‌ها نباید مجری طرح‌های اشغالگران آمریکا در عراق باشند، نسبت به تعرض به نیروهای الحشد الشعبی هشدار داد.

«نصر الشمری» سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء نیز در این زمینه با اشاره به جانفشانی‌های مجاهدان الحشد الشعبی در جریان مبارزه با گروه تروریستی «داعش»، تاکید کرد که این نیروها نباید هدف قرار بگیرند.

وی با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد فتنه داخلی در عراق در پرتو شرایط دشوار کنونی، گفت: چنین دسیسه‌ای بدون شک اقدامی مذبوحانه خواهد بود و برای طراحان آن پیامدهایی به دنبال خواهد داشت که هرگز انتظار آن را نمی‌کشند.

در همین حال و بر اساس اعلام منابع الحشد الشعبی به ایرنا، نیروهای کتائب حزب الله سحرگاه جمعه آزاد شدند.

به گفته این منابع، دستگیری این نیروها به اشتباه انجام شد و مقام‌های بلندپایه عراقی در این باره عذرخواهی کردند.

نظر شما