شناسهٔ خبر: 40942047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار ایلام :

انجام تست کرونا در ایلام به ۵۰۰ مورد در روز رسیده است

استاندار ایلام گفت: در طول روز ۵۰۰ مورد تست کرونا در ایلام انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند تاثیر فراوانی در شناسایی هر چه سریع‌تر مبتلایان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در شهرستان مهران برگزار شد گفت: در بحث ویروس کرونا ، استان ایلام بسیار موفق عمل کرده است چرا که در این استان همدلی بسیار قوی بین ارکان استان و نظام وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تست کرونا در استان ایلام به ۵۰۰ مورد در روز هم رسیده است، مطرح کرد: از این رو آمار بالای این روز‌ها بیشتر به جهت افزایش تست‌ها است و این می‌تواند یک مزیت باشد چرا که افراد مبتلا شناسایی می‌شوند و دیگران را مبتلا نمی‌کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: با توجه به اینکه نمی‌دانیم چه زمانی واکسن کرونا آماده می‌شود و نمی‌توانیم تاریخ مشخصی برای پایان آن بیان کنیم و بیش از این نیز نمی‌توانیم تعطیلی‌ها را ادامه دهیم، باید اقتصاد و کار‌های معمولی را به شرط انجام فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیریم.

او با اشاره به اینکه تا جای ممکن افرادی که کار مهمی در بیرون از منزل ندارند در خانه بمانند و در اجتماع فاصله گذاری را بیشتر از یک متر داشته باشند، اظهار کرد: در مراسمات الزامی نیست که شرکت کنیم و اگر این گردهمایی‌ها باعث مشکلاتی برای دیگران باشد ضرورت ندارد که برگزار شوند.

استاندار ایلام بیان کرد: در رابطه با پیشگیری و کار‌های بهداشتی و درمانی، دوستان علوم پزشکی کار‌های بزرگی انجام دادند، به سرعت بیمارستان مصطفی خمینی با ۲۰۰ تخت، ایجاد نقاهتگاه با ۴۰۰ تخت و بیمارستان صحرایی نیز در آشیانه بالگرد با ۵۰ تخت آماده شد.

او تنها راه کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا را قطع زنجیره انتقال و احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان در مقابل هم عنوان کرد و گفت: اگر مردم و مسئولان، مانند دیگر حوادث و رخداد‌های مهم که با سربلندی پشت سر گذاشته ایم عمل کنند قطعا بر این مسئله نیز غلبه پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ن

نظر شما