شناسهٔ خبر: 40922700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز جمعه ششم تیرماه در ۴۷ پایگاه خراسان رضوی اقامه می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه روز ششم تیرماه نیز همانند هفته گذشته در ۴۷ پایگاه از مجموع ۵۳ پایگاه این استان اقامه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نماز جمعه این هفته به جز شهرهای مشهد، ملک آباد، رضویه، تربت‌جام، نصرآباد و تایباد در بقیه شهر و پایگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با تایید مسوولان استانی در شهرهای دارای وضعیت‌های زرد و سفید از نظر شیوع بیماری کرونا، امکان اقامه نماز جمعه میسر است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: تاکید شده است نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت ضوابط فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار ‌شود.

در پی شیوع بیماری کرونا نماز جمعه از نهم اسفند پارسال در پایگاه‌های خراسان رضوی بطور موقت تعطیل شد و در هیچیک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد.

از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال با بهبود وضعیت مقابله با کرونا و اعلام شهرهای سفید از این نظر به تدریج برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان ازسرگرفته شد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسیده است.

براساس این گزارش تاکنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

نظر شما